یک عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با "جام جم آنلاین"

سیاست‌ها حامی تولید ملی نیست

مدیرعامل شرکت تولیدکننده پوشک مای بیبی گفت: به مردم قول می‌دهیم که تولید پوشک به هیچ عنوان دچار توقف نمی‌شود و اگر تحریم داخلی نداشته باشیم (مثل ترخیص نشدن کالا از گمرک) ما همچنان به تولید خود ادامه می‌دهیم.
کد خبر: ۱۱۶۳۰۷۲

کریم میزبان در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما افزود: بعد از اولین تحریمها موجودی انبارها را بالا بردهایم و به اندازه کافی ذخیرهسازی کردهایم اما اکثر کالاهای ما در گمرک مانده و گمرک یکباره تصمیم میگیرد که دیگر کالایی را ترخیص نکند.

وی گفت: مواد اولیه ما باید وارد شود و متاسفانه 90 درصد تولید این مواد فقط در آمریکا صورت میگیرد و حتی کشورهایی مثل فرانسه، چین و هند هم از آمریکا مواد اولیه خود را تأمین میکنند.

وی افزود: الان حدود 22 روز است که کالاهای ما وارد گمرک شده و وقتی برای طی روند اداری و بانکی آن به بانک سامان مراجعه میکنیم میگوید: مشکل از طرف بانک مرکزی است، پول را به بانک دادهایم اما به خارج حواله نکردهاند.

میزبان گفت: وقتی سروصدای نبود پوشک درآمده است، هفت عدد از حوالههای ما را ارسال کردند و خود مسؤولان بانکها دارند از این وضعیت پیشآمده سوءاستفاده میکنند.

وی تاکید کرد: الان کارخانهای داریم که فقط برای نبود 200 کیلو مواد اولیه 600 نفر از کارکنان خود را اخراج کرده است. این تولیدکننده پوشک گفت: وزارت صنایع تا حدودی از تولید حمایت میکند اما معضل اصلی بانک مرکزی است که مرتب دارد مقررات را تغییر میدهد. میزبان افزود: در جلسهای که ما حضور پیدا کردیم، ما را تهدید کردند که اگر نتوانید تولید کنید جلوی واردات را باز میکنیم تا پوشک از خارج وارد شود.

وی گفت: مشکل بعدی ما که باز هم همان تحریمهای داخلی است، پتروشیمی است، پتروشیمیها در عرضه مواد اولیه همکاری نمیکنند و این مواد را دیگر به بورس نمیدهند. واقعاً این چه مافیای پیچیدهای است که در پتروشیمی فعالیت میکند که مستقیماً جلوی تولید را گرفته است؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها