مدیرعامل ستاد دیه با تاکید بر این‌که وضعیت محکومان مهریه بسیار بغرنج است، افزود: متاسفانه برخی افراد برای پیش‌قسط مهریه در زندان هستند، یعنی حتی نمی‌توانند یک سکه پرداخت کرده و از زندان آزاد شوند.
کد خبر: ۱۱۶۲۹۰۱

به گزارش ایلنا، اسدا... جولایی با تاکید بر اینکه وضعیت محکومان مهریه به دلیل افزایش قیمت سکه بسیار بغرنج است از ارائه طرح به مجلس برای رفع مشکل این محکومان خبر داد.

وی با اشاره به افزایش تعداد پروندههای محکومان مهریه به دلیل رشد ناگهانی قیمت سکه گفت: افزایش پروندههای محکومان مالی در پی بالارفتن قیمت سکه باعث شده، بسیاری از محاکم بر پروندههای محکومان مهریه تمرکز کنند.

وی ادامه داد: برخی از این افراد کسانی هستند که اعسار آنها ثابت شده و نمیتوانند قسط اول مهریه را پرداخت کنند، از همین رو در زندان به سر میبرند. همچنین افزایش قیمت سکه باعث شده ورودی به زندان به دلیل نپرداختن مهریه افزایش پیدا کند و پروندههای بسیاری برای تعدیل در اقساط مهریه در دادگاهها تشکیل شود.

مدیرعامل ستاد دیه با اشاره به افزایش زندانیان مهریه تصریح کرد: ستاد دیه بعد از تصحیح قانون دیات، حوادث رانندگی و قانون صدور چک که پس از تلاشهای بسیار به نتیجه رسید، در حال حاضر بر بحث مهریه تمرکز کرده و ما معتقدیم در بحث مهریه برخلاف موضوعات دیگر مشکل نقص قانون وجود ندارد، اما مشکلات اجرایی در این زمینه وجود دارد و قوانین مختلفی در خصوص مهریه مطرح شده و قضات درخصوص محکومان مهریه وحدت رویه ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها