روسری و شال یکی از ارکان پوشش برای جامعه اسلامی محسوب می‌شود که اهمیت زیادی در زیباتر جلوه دادن چهره دارد. از آنجا که روسری، نزدیک‌ترین فاصله را با صورت دارد، اولین مساله‌ای که در انتخاب شال یا روسری بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، رنگ آن است و بعد معیارهایی چون طرح و اندازه آن در نظر گرفته می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۲۱۳۹

در واقع اگر میخواهید ظاهر خوبی داشته باشید، باید بین رنگ روسری یا شال با دیگر لباسهایی که به تن میکنید، هارمونی منطقی برقرار باشد.

برای انتخاب رنگ مناسب با رنگ صورتتان، ابتدا باید تن رنگ پوست خود را مشخص کنید تا راحتتر بتوانید انتخاب کنید. تن پوست شما یا سرد است یا گرم. این آزمایش را با دستبند انجام دهید. یک دستبند طلایی و یکدستبند نقرهای رنگ روی مچ دستتان بگذارید. اگر دستبند طلایی بیشتر به پوستتان میآید و خوشرنگتر جلوه میکند، تن پوستتان گرم و اگر دستبند نقرهای بیشتر به پوستتان میآید، تن پوست شما سرد است.

انتخاب برحسب رنگ پوست

اگر جزو افرادی با پوست تیره و برنزه هستید، روسریهای براق و رنگ روشن را انتخاب کنید. این قبیل روسریها، صورتتان را درخشانتر و زیباتر میکند.

رنگهای زرد روشن، رنگهای خاکی، بنفش روشن، آبی کاربنی و ارغوانی از بهترین گزینهها برای شماست. رنگهای دودی و قهوهای و بنفش تیره رنگ صورتتان را تیره میکند.

اما اگر پوست صورتتان روشن است، روسریهایی با رنگ روشن یا کمرنگ را فراموش کنید. این نوع رنگها شادابی صورتتان را کم و شما را بیروح میکند. رنگهای قرمز، آبی و سبز و تیرهتر بهترین گزینه برای پوست شما هستند، اما اگر رنگهای روشنی چون سفید یا شیری را میپسندید، سعی کنید روسریای را که انتخاب میکنید، حتما طرحدار باشد تا یکدست بودن رنگ را خنثی کند.

اگر رنگ پوستتان متوسط، یعنی بین روشن و تیره است، خیلی در خرید روسری دچار مشکل نمیشوید، چرا که دستتان برای انتخاب باز است و میتوانید تقریبا از هر طیف رنگی که میخواهید استفاده کنید. گندمگونهایی که رنگ صورتشان روشن است، بهتر است از رنگهای روشن استفاده کنند تا رنگ صورتشان روشنتر جلوه کند.

روسریهای سفید و مشکی انتخابهای فوقالعادهای برای این گروه هستند. اگر جزو چشمرنگیها هستید، انتخاب روسری و شالی همرنگ با رنگ چشمهایتان، شما را زیباتر میکند.

با این که بسیاری از افراد موقع انتخاب لباسهایی که میپوشند، ترجیح میدهند رنگها هماهنگی بالایی با هم داشته باشند، اما اگر اهل مد هستید، روسری یا شال را رنگ متضاد لباستان انتخاب کنید تا جلوه بیشتری داشته باشد. اگر مانتو یا لباسی که میپوشید، رنگی است، از رنگهای خنثی مانند طوسی، مشکی، سفید، خاکستری، دودی و رنگهای دسته کرم مانند کرم، بژ، شیری و نقرهای استفاده کنید، اما اگر برعکس، مانتو یا لباستان رنگ خنثی دارد، روسریتان را از رنگهای مختلف انتخاب کنید.

جنس و پارچه

روسری و شال از نظر پارچه تنوع زیادی دارد اما اگر در فصل تابستان بهدنبال یک روسری مناسب و خنک هستید، روسریهای نخی بهترین گزینه هستند و براحتی هم اتو میشوند و خیلی کمتر روی سر لیز میخورند. روسریهای نخی قیمت مناسبتری هم دارند. سعی کنید روسریهایی از جنس الیاف مصنوعی را خریداری نکنید، اما اگر بهدنبال شال و روسری مجلسی هستید، روسریهای ابریشمی گزینه مناسبیاند که بهمراتب قیمت بالاتری دارند. در کنار آن، روسریهای ساتن به علت براق بودن و قیمت مناسبتری که نسبت به روسریهای ابریشمی دارند، طرفداران زیادی داشته و بسیاری آنها را برای مراسم رسمی خریداری میکنند.

قواره روسری

معمولا روسریها و شالهایی که دارای قواره بزرگتری هستند، طرفداران بیشتری دارند و استفاده از آنها نیز راحتتر است. معمولا روسری بهتر است عرض 90 سانتیمتر و شال حدود 70 در 180 سانتیمتر داشته باشد تا براحتی روی سر قرار گیرد.

ندا اظهری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها