وزارت اطلاعات خبر داد :

کشف محموله اشیای عتیقه در خوزستان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از کشف ۱۴ شی عتیقه مربوط به هزاره سوم پیش از میلاد در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۲۰۴۹
کشف اشیای عتیقه در جیرفت +تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، حسین سلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دستگاه قضائی با تمام قدرت با قاچاقچیان اشیای عتیقه برخورد می‌کند اظهار داشت: در چند هفته گذشته در شهرستان جیرفت سومین کشف اشیای عتیقه را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون جمعا 28 قطعه شی عتیقه از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است گفت: 14 شی عتیقه با قدمت هزاره سوم پیش از میلاد مسیح به تازگی در جیرفت کشف و ضبط شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت با اشاره به جزئیات این پرونده بیان کرد: در جریان این پرونده یکسری اقدامات اطلاعاتی از سوی اطلاعات سپاه جیرفت انجام شد.

وی با ابراز اینکه مشخص شد قاچاقچیان عتیقه قصد مبادله یک محموله میلیاردی عتیقه را در این شهرستان دارند، افزود: دادستانی بلافاصله رسیدگی به این پرونده و جلوگیری از انتقال اشیای عتیقه را در دستور کار قرار داد.

سلامی با بیان اینکه تیمی از نیروهای اطلاعات سپاه به منطقه اعزام شدند، تصریح کرد: منطقه عملیات در یکی از روستاهای کوهستانی و ییلاقی شهرستان جیرفت واقع بود.

وی با اشاره به اینکه در این عملیات تعداد 14 شی عتیقه مربوط به عصر هزاره سوم قبل از میلاد کشف و ضبط شده است گفت: قاچاقچیان با توجه به کوهستانی و صعب‌العبور بودن منطقه اقدام به فرار کرده‌اند و شناسایی و دستگیری متهمان به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت با بیان اینکه از این تعداد اشیا کشف شده بنا بر نظر کارشناس میراث فرهنگی در شهرستان جیرفت اصالت 8 شی عتیقه تائید و قدمت آنها مشخص شده است گفت: اصالت و قدمت 6 شی دیگر مشکوک اعلام شده است و جهت بررسی دقیق‌تر به کارشناسان میراث فرهنگی استان ارسال شده‌اند.

وی افزود: در بین اشیای کشف شده مواردی از جمله تیغه هلالی شکل داس، سر پیکان فلزی، درفش مفرغی، حلقه مفرغی، شی سپری شکل فلزی، شی فلزی سه قسمتی، دکمه سنگی، شی فلزی مخروطی شکل مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه کشف این گونه اموال فرهنگی و اشیای تاریخی در شهرستان جیرفت بیانگر تمدن و سبقه فرهنگ این منطقه است تصریح کرد: محافظت از این میراث فرهنگی و تاریخی بر همگان لازم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها