عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

الحاق بهCFT در شرایط خروج آمریکا از برجام لزومی ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با خروج آمریکا از برجام و عدم توفیق در مذاکرات با اروپا، الحاق ایران بهCFT لزومی ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۰۴۷۵
الحاق بهCFT در شرایط خروج آمریکا از برجام لزومی ندارد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، حسین نقوی حسینی با انتقاد از تلاش جریانی در مجلس برای الحاق ایران به کنوانسیون CFT گفت: پس از توافق برجام باید نظام پولی و مالی غرب با ایران همکاری می کرد، اما اروپا و آمریکا اعلام کردند ما نمی توانیم با شما همکاری کنیم، زیرا شما در لیست سیاه FAFT قرار دارید.

وی افزود: در همین راستا آقای طیب نیا وزیر وقت اقتصاد برخی تعهدات را پذیرفت و لوایح چهارگانه تهیه شد و به مجلس ارائه شد. زمانی که برجام مستقر بود و طرفین به برجام متعهد بودند این لوایح مورد نیاز بود که مراحل بررسی و تصویب آن در مجلس در حال طی شدن بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: با خروج آمریکا از برجام، عدم توفیق در مذاکرات با اروپا، نظام مالی و پولی دنیا با ایران کار نخواهد کرد، لذا در حال حاضر ایران در لیست سیاه FAFT قرارداشته باشد و یا قرار نداشته باشد نظام پولی و مالی غرب با ما کار نخواهد کرد.

سخنگوی شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی ادامه داد: اگر برجام اجرا می شد تصویب این لوایح قابل توجیه بود اما در حال حاضر تصویب این لوایح چهارگانه توجیهی ندارد.

وی افزود: در حال حاضر حتی اگر همه کنواسیون های بین المللی را هم بپذیریم امکان برقراری روابط مالی ایران و غرب به دلیل تحریم های ثانویه آمریکا وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها