پرونده انتقال سامان قدوس، ستاره ایرانی استرشوندس به رن فرانسه با پیچیدگی خاصی همراه شده است.
کد خبر: ۱۱۵۹۸۰۸
پرونده جنجالی قدوس؛ فیفا وارد می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس ، چون باشگاه اوئسکا اسپانیا پس از اعلام توافق باشگاه سوئدی با فرانسوی برای انتقال قدوس مدعی شده که سامان با آنها قرارداد امضا کرده است و او باید به این باشگاه اسپانیایی ملحق شود.

قدوس دو هفته پیش راهی اسپانیا شده بود تا از باشگاه اوئسکا بازدید کند اما در آن زمان تصاویری از قدوس منتشر شد که در حال امضای اسنادی با باشگاه اسپانیایی بود. همه رسانه‌ها در آن زمان از پیوستن قدوس به اوئسکا خبر دادند ولی یک روز بعد با واکنش تند رئیس باشگاه استرشوندس، سامان در مصاحبه خود اعلام نمود که او فقط تنها برای بازدید از باشگاه اسپانیایی رفته بود و قراردادی را امضا نکرده است. باشگاه اوئسکا مدعی شده که قدوس با آنها قرارداد امضا کرده است و این پرونده را به فیفا ارجاع داده است.

در این راستا آندرس هیوبینت، مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال سوئد در رابطه با پرونده قدوس در مصاحبه با سایت «fotbolldirekt» سوئد گفت: «همه می‌دانند که برای انتقال یک بازیکن باید باشگاه فروشنده و خواهان به توافق برسند. قبل از هر چیز باید بگویم که از جزئیات پرونده قدوس اطلاعی ندارم. من چیزی بیشتر از آنچه که رسانه‌ها مطرح کردند درباره این پرونده نمی‌دانم. اما می‌توانم به صورت کلی درباره این موضوع صحبت کنم. زمانی که یک بازیکن قراردادی با باشگاهی دارد باید برای جدایی از آن با باشگاه تحت قرارداد به توافق برسد و بازیکنی نمی‌تواند بدون اجازه باشگاه به تیم دیگری برود. همه طرف‌ها می‌دانند که بازیکنی برای انتقال باید باشگاه فروشنده و خواهان به توافق برسند. این امری غیرمعمول است که باشگاه خریدار با بازیکن تحت قرارداد باشگاه(استرشوندس) دیگری قرارداد امضا کند. نمی‌توانم درباره این پرونده پیش بینی کنم.»

مشاور حقوقی فدراسیون سوئد درباره اینکه باشگاه اسپانیایی می تواند درخواست غرامت از قدوس و باشگاه استرشوندس داشته باشد، گفت: «نمی‌توانم بگویم که این امر اتفاق می‌افتد. چون هر اقدامی در این شرایط بستگی به جزئیات موضوع دارد. در این شرایط دادگاه فیفا رای خواهد داد. البته دو طرف باشگاه سوئدی و اوئسکا نیز می‌توانند به توافق برسند. این مساله در زمان مناسبی رخ نداده است. تنها موضوعی که در این پرونده اهمیت بالایی دارد، صدور مجوز بازی برای سامان قدوس است. در نتیجه فیفا مجبور است که به این موضوع به سرعت بپردازد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها