رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: خودروسازانی که برنامه برای گذراندن استانداردهای هشتادوپنجگانه داشته باشند به‌منظور کمک به فضای تولیدی کشور در شرایط کنونی و مواجهه با تحریم‌ها برایشان مهلت پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۶۹

به گزارش ایرنا، نیره پیروزبخت در نشست خبری در جمع خبرنگاران، افزود: امسال از اول دیماه بازرسیهای سازمان ملی استاندارد در زمینه گذراندن استانداردهای هشتادوپنجگانه از سوی خودروسازان آغاز و برنامههای خودروسازان مطالبه میشود.

به گفته این مقام مسئول، زمانی که این سازمان مطمئن شود خودروساز مربوط به سمت ارتقای کیفیت و استاندارد خودرو حرکت کرده، در صورت لزوم برای استحصال کامل آن استانداردها مهلت داده میشود.

وی اضافه کرد: نگرانی خاصی وجود ندارد و با روندی که در پیش گرفته شده، بسیاری از خودروسازان قادر به تطبیق دادن خود با استانداردهای یاد شده هستند.

پیروزبخت تاکید کرد: این سازمان هیچگونه تعدیلی در برنامههای اعلام شده خود در خصوص استانداردهای هشتادوپنجگانه خودرو ندارد، اما در صورت محرز شدن برنامه خودروسازان، تحصیل این استانداردها را با تأخیر پذیرا خواهد شد. وی یادآوری کرد: همه قطعات خودرویی نیز تحت پوشش استاندارد اجباری قرار دارد و در جلسه شورای سیاستگذاری وزارت صنعت در دو سال گذشته مصوب شد که خودروسازان مسئولیت استاندارد بودن قطعات را برعهده دارند؛ اعم از آنچه در خطوط تولید استفاده یا خدمات پس از فروش مورد عمل قرار گیرد. رئیس سازمان ملی استاندارد تاکید کرد: چنانچه استاندارد بودن قطعات خودروسازان مورد چالش قرار گیرد، خودروساز باید پاسخگو باشد، زیرا تستهای استاندارد همگی از سوی خودروسازان انجام میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها