روز عروسی، یکی از به یادماندنی‌ترین و زیباترین روزهایی است که هر فرد تجربه‌اش می‌کند، بنابراین معمولا همه به دنبال بهترین‌ها برای چنین روزی می‌گردند.
کد خبر: ۱۱۵۸۶۵۱

در کنار حساسیتی که لباس عروس دارد، پوشش کت و شلوار دامادی هم از مهمترین ملزومات این روز به شمار میرود که با حساسیت بالایی باید آن را خریداری کرد.

نکات ظاهری

هنگام خرید، باید بیشتر به کت توجه داشته باشید چون امکان تنگ و گشاد کردن آن از شلوار دشوارتر است. یکی از نکات مهم، توجه به شانههای کتی است که میخواهید بخرید. سرشانهها باید بدون چین و چروک یا کشیدگی روی شانهها قرار گیرد. اندازه قد کت وقتی دستتان را در کنار بدنتان قرار میدهید باید تا نوک انگشتانتان قرار گیرد و قد آستین هم باید تا اندازهای باشد که حدودا نیم تا یک سانتیمتر از آستین لباس بیرون بزند. در خرید شلوار بیش از هر چیز باید به قد آن دقت کنید که کمر آن براحتی بسته شود و وقتی با آن مینشینید و بلند میشوید، راحت باشید. قد آن به گونهای باشد که حدودا یکسوم ارتفاع کفش را بپوشاند و دمپای شلوار کمی روی کفش حالت چینخورده بایستد.

دکمههای کت

کتها یا یک ردیف دکمه دارند یا دو ردیف. اگر جثه درشتی دارید و چهارشانه هستید، کتهایی را که دو ردیف دکمه دارند انتخاب نکنید؛ چون شما را درشتتر نشان میدهد. از طرفی دکمههای جلوی کتها هم با هم متفاوت است. بعضی تکدکمه است که برای مراسم بسیار رسمی مورد استفاده قرار میگیرد و معمولا توصیه نمیشود. برخی دیگر، دو دکمه بوده و اگر قد کوتاهی دارید، این مدل کت برایتان مناسبتر است. گروه دیگر سه دکمه است که برای افراد قدبلند گزینه مناسبتری هستند. به خاطر داشته باشید کتهایی که دکمههای کمتری دارد، برای مراسم رسمی مناسبتر است، زیرا با کمتر بودن دکمهها، قسمت بیشتری از پیراهن در معرض دید قرار میگیرد.

خرید کت شلوار براساس جثه و قد

اگر فردی لاغر و قدبلند هستید، کتهای دو لبهای که ترجیحا 6 دکمه داشته باشد و اپلهای بزرگتری هم برای آن استفاده شود، شما را درشتتر نشان میدهد. کتهایی که در پشت دو چاک دارند، شما را درشتتر نشان میدهد و مناسبترند. اگر جثه درشت و قد بلندی دارید، هرگز به سراغ کتهای دولبه و شش دکمه نروید. کتهایی که یقه آرشال دارد، در انتها روی هم قرار نمیگیرد و در نتیجه بهترین گزینه برای شماست. کتهایی که در پشت یک چاک دارد، برای شما مناسبتر بوده و شما را لاغرتر نشان میدهد. اگر جثه درشت و قد متوسط دارید، کتی با قد نسبتا بلند با یقه آرشال بهترین گزینه است و دکمه باید در قسمت کمربند قرار گیرد تا شما را بلندتر نشان دهد؛ اما اگر لاغر و قد کوتاه هستید، کتی بخرید که دولبه نباشد تا قدبلندتر جلوه کنید. یقه کت هم بهتر است برگردان باشد.

پارچه و رنگ

اگر چاق هستید، از خرید کت و شلوارهایی که پارچههای براق، ضخیم و کلفت یا طرحهای چهارخانه دارند خودداری کنید، زیرا شما را چاقتر نشان میدهد. در عوض میتوانید از رنگهای تیره و مات استفاده کنید. برای خرید کت و شلوار دامادی، سراغ کتهای کتان
نروید. این کتها کاملا غیررسمی است و بیشتر با تیشرتهای یقه هفت آن را میپوشند. مناسبترین جنس پارچه برای کتهای رسمی و دامادی، پارچههای پشمی است. این الیاف برخلاف تصور، برای همه فصول قابل استفاده بوده و قیمت بالاتری دارد. جنس برخی کت و شلوارها ترکیبی است به طوری که از پلیاستر و ریون استفاده میکنند. این پارچهها دوام کمتری دارند، اما اگر میخواهید کمتر هزینه کنید، گزینه مناسبی است. در پارچههای ترکیبی، پلیاستر و پشم یا پلیاستر و پنبه بیشتر کاربرد دارد.

به عنوان داماد، انتخاب رنگهای مشکی و سفید مناسبترین رنگها هستند. در صورتی که برخی، سرمهای، طوسی، قهوهای یا نوک مدادی را ترجیح میدهند، اما بهتر است به همان دو رنگ بسنده کنید. اگر جثه درشتی دارید، رنگ مشکی را بیشتر توصیه میکنیم. رنگ سفید، اگر هیکل درشتی داشته باشید، شما را درشتتر نشان میدهد.

ندا اظهری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها