بررسی‌ها نشان می‌دهد کربوهیدرات‌ های سبوس‌ دار بهترین گزینه برای حفظ سلامت دهان و دندان‌ ها هستند.
کد خبر: ۱۱۵۸۲۳۳
کربوهیدرات مفید برای سلامت دهان و دندان‌

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، سازمان بهداشت جهانی (WHO) بر اساس بازبینی جدیدی اعلام کرده است: کربوهیدرات‌ های سبوس‌ دار در حفظ سلامت دهان و دندان‌ها مفید هستند.

به گفته محققان، بدن نشاسته قابل هضم را به کندی تجزیه می‌کند که برای ترشح پیوسته گلوکز در خون مفید است. از طرف دیگر، نشاسته‌هایی که به سرعت هضم می‌شوند ترشح سریع گلوکز در خون را به همراه دارد و می‌توان سریع‌تر نیز تجزیه شوند.

از جمله نشاسته‌های زود هضم می‌توان به نان سفید، بیسکویت و کیک اشاره کرد در حالیکه خوراکی‌های سبوس‌دار و حبوبات در گروه نشاسته‌های دیرهضم قرار می‌گیرند.

مطالعه انجام گرفته نشان داد رابطه روشنی بین میزان نشاسته مصرفی و پوسیدگی دندانی وجود ندارد اما نوع نشاسته موضوع مورد نظر است. در واقع مصرف انواع فرآوری شده نشاسته با خطر فزآینده پوسیدگی دندان ارتباط دارد زیرا آنزیم موجود در بزاق دهان می‌تواند این نوع نشاسته را بلافاصله در محیط دهان به قند تبدیل کند.

به گزارش مدیکال دیلی، به این خاطر محققان انگلیسی معتقدند رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات‌های سبوس‌دار به دلیل اینکه کُندتر روند هضم را طی می‌کنند و در نتیجه در طول دستگاه گوارش دیرتر به قند تبدیل می‌شوند کمتر به سلامت‌ دهان و دندان آسیب وارد می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها