سقوط قیمت سکه و دلار با اجرایی شدن بسته جدید ارزی دولت همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۵۸۰۷۴
قیمت سکه به 3 میلیون تومان رسید / ادامه روند نزولی نرخ دلار  در بازار

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، با اجرایی شدن بسته جدید ارزی اعمال شده روند قیمت ها سیل کاهشی به خود گرفته است به طوری که روز گذشته قیمت دلار در بازار ثانویه به مرز 8000 تومان رسید که این رقم نسبت به هفته گذشته 2000 تومان کاهش داشته است.

همچنین بانک مرکزی صبح امروز توزیع سکه‌های پیش فروش شده ۶ ماهه را از طریق شعب منتخب بانک ملی آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، در روزهای گذشته سایر ارزهای مبادلاتی نیز در بازار با کاهش قیمت چشمگیری مواجه شده است.

امروز هر قطعه سکه طرح قدیم سه میلیون و 56 هزار تومان و سکه طرح جدید دو میلیون و 906 هزارتومان به فروش رسید. نیم سکه با قیمت یک میلیون و 586 هزار تومان، ربع سکه 822 هزار تومان و سکه یک گرمی 461 هزار تومان داد و ستد شد.

گفتنی است، با نهایی شدن دستورالعمل فعالیت آنها و ابلاغ در روز گذشته، ارائه خدمات و معاملات صرافی‌ها طبق سیاست‌های تعیین شده در بسته جدید از امروز عملیاتی می‌شود.

در مرحله جدید صرافی‌ها می‌توانند طبق مصوبه هیات وزیران، در چارچوب انجام معاملات خرد نسبت به خرید ارز به صورت اسکناس با رعایت مقررات ارزی به ویژه مقررات مبارزه با پولشویی اقدام کنند.

فروش ارز توسط صرافی‌های مجاز نیز صرفا بابت مصارف خدماتی و مسافرتی مطابق مقررات ارزی بانک مرکزی با ثبت مدارک و مستندات لازم امکان پذیر است.

با توجه به این مصوبه هیات دولت، بانک مرکزی نیز فعالیت صرافی‌ها را برای معاملات در بازار آزاد در ۲۳ بخش تعریف کرده است که اهم آن ارائه ارز مسافرتی، درمانی، دانشجویی، فرصت مطالعاتی، هزینه حقوق و مزایای کارکنان شاغل در ایران، هزینه‌های ارزی شرکت‌های مسافرتی و گردشگری و ... است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها