معاون فنی و آماری سازمان سنجش:

رایگان و با اطمینان انتخاب رشته کنید

معاون فنی و آماری سازمان سنجش و آموزش کشور از راهنمای انتخاب رشته مجازی برای داوطبان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۷۷۲۷
رایگان و با اطمینان انتخاب رشته کنید

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی تهران، این روزها بازار برخی از مؤسسه ها و مشاوران داغ شده است و با دریافت هزینه های گزاف، اقدام به انتخاب رشته برای داوطلبان می کنند و برخی هم با ارائه اطلاعات ناقص به دلیل اطلاعات کم یا آگاهی نداشتن از محتوای کارنامه، داوطلبان را به اشتباه راهنمایی کرده و منجر به انتخاب رشتة غیرواقعی می شوند که این اقدام برای داوطلبان غیر قابل جبران است.
معاون فنی و آماری سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت وگو با برنامه «تهران من» از رادیو تهران با بیان نکات مهم درباره این موسسات و انتخاب رشته آزمون سراسری گفت: داوطلبان آزمون سراسری سال 97 می توانند از امروز 15 تا 20 مرداد رشته های خود را انتخاب کنند. مجوز موسسات توسط وزارت آموزش و پرورش صادر می شود، عده ای از این موسسات در این بازده زمانی از داوطلبان سوء استفاده می کنند در صورتی که برخی از آنها حتی مجوز هم ندارند. باید تاکید کرد که بازار سیاه برای انتخاب رشته، تنها به بازده زمانی و دوره انتخاب رشته مربوط نمی شود، بازده طولانی را شامل می شود؛ کل مراحل از ثبت نام، برگزاری آزمون و کتاب هایی که منتشر می کنند و...

وی افزود: سازمان سنجش و آموزش کشور بر اساس وظیفه حداکثر کمک و راهنمایی را در اختیار داوطلبان قرار داده است که نیازی به مراجعه داوطلبان به این موسسات نیست. مهم ترین منابعی که سازمان در اختیار داوطلبان قرار داده، دفترچه راهنمای انتخاب رشته است که این دفترچه از روز سه شنبه قبل از اعلام نتایج بر روی سازمان سنجش قرار گرفته است و تمامی شرایط و ضوابط در ابتدای این دفترچه آمده است.

دکتر احسان جمالی افزود: علاوه بر این؛ برای انتخاب رشته، ویژه نامه راهنمای انتخاب رشته را از روز شنبه در باجه های روزنامه فروشی سراسر کشور توزیع کرده است که در آنجا تمام مطالبی که داوطلبان نیاز دارند را کاملا توضیح داده است.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش و آموزش کشور تاکید کرد: نکته مهم در رابطه با انتخاب رشته، کارنامه، که یک منابع بسیار مهم است؛ نمره داوطلب، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری و سایر اطلاعاتش در زیر گروه های مختلف که ملاک عمل برای قبولی اش است درج شده است.

جمالی اظهار داشت: سوال مهم این است که داوطلب با این اطلاعات که سازمان در اختیارش قرار داده و این قوانین و مقررات، کجا شانس قبولی دارد؟ سازمان سنجش یک راهنمای انتخاب رشته مجازی را برای داوطبان آماده کرده است، که برروی سایت سازمان سنجش فعال شده است و دواطلبان به راحتی می توانند با ورود اطلاعات اولیه وارد سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org شوند و تمام رشته محل هایی که در سراسر کشور در آنها شانس قبولی دارند، با توجه به وضعیت علمی خودشان و قوانین و مقررات آزمون سال 97 و رفتار انتخاب رشته کنندگان سال گذشته، ببینند.راهنمای انتخاب رشته مجازی که در سایت قرار گرفته امکانات بسیار خوبی را در اختیار دوطلبان قرار داده است.

مخاطبان می توانند برنامه تهران من از رادیو تهران را هر روز جز جمعه از ساعت 17 روی موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز بشنوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها