زنانِ اپلیکیشن‌ساز: هفته گذشته به‌واسطه برگزاری نمایشگاه الکامپ اخبار حوزه فناوری تا حدودی در رسانه‌ها بیشتر از قبل بروز و نمود داشت، یکی از خبرها یا بهتر است بگوییم آمارهای جالب این حوزه را وزیر جوان کابینه یعنی مهندس جهرمی اعلام کرد، براساس اعلام او اکنون بیش از 45 درصد استفاده‌کنندگان تلفن‌همراه و بیش از 48 درصد استفاده‌کنندگان اینترنت در کشور را زنان تشکیل می‌دهند؛ همچنین براساس اظهارات وزیر ارتباطات در حال حاضر 23درصد از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن در کشور را زنان تشکیل می‌دهند که این آمار در حال افزایش است. به گفته جهرمی این وزارتخانه در تلاش برای گسترش مراکز توانمندسازی زنان با کمک فناوری اطلاعات است.
کد خبر: ۱۱۵۷۲۹۷

نرگس محمدی و ستایشیها: بیتردید یکی از پرمخاطبترین مجموعههای تلویزیونی در سالهای اخیر سریال ستایش بوده است، مجموعهای که با حضور یک تیم حرفهای دور هم شکل گرفت و خیلی زود توانست جایش را در خانهها و پیش مردم باز کند، تاکنون دو سری از سریال ستایش پخش شده است و این روزها بازیگران و تیم ستایش بشدت مشغول کار هستند تا سری سوم آن را هم آماده و تولید کنند. نرگس محمدی از بازیگران اصلی این مجموعه که نقش ستایش را بازی میکند، چند عکس جالب از فیلمبرداری فصل جدید را در صفحه شخصیاش منتشر کرد و نوشت: «ما ستایشیها» امیدواریم ستایشیها خیلی زود و با دست پر به قاب تلویزیون برگردند.

زن عقرب گیر: بعضی خبرها را وقتی آدم میخواند، به قول معروف شاخ در میآورد؛ مثل همین خبر با این تیتر که «زن عقرب گیر دستگیر شد» داستان هم از این قرار است که یک زن که غیرقانونی عقرب صید میکرد، هنگام خروج از مرز دو غارون بازداشت شد.

نیروهای مرزبانی مستقر در پاسگاه 17 شهریور مرز دوغارون هنگام کنترل مسافران خروجی به سمت کشور افغانستان این متخلف زیستمحیطی را شناسایی و بازداشت کردند. دلیل اش هم این است که زندهگیری عقرب برای فروش و به منظور استفادههای دارویی صورت میگیرد و هرگونه زندهگیری گونههای مذکور نیازمند مجوز زیستمحیطی است. شکار و صید این نوع از گونههای جانوری از 30 تا 50 میلیون ریال جریمه و یک تا شش ماه محکومیت کیفری دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها