چهارم مرداد، سالگرد تجاوز منافقین به خاک کشورمان با نام عملیات فروغ جاویدان و هشتم مرداد، سالگرد شکست آن طی عملیات رزمندگان اسلام با نام مرصاد است!
کد خبر: ۱۱۵۵۹۴۸

عملیات احمقانه منافقین، این خائنان حرفهای، حدود ده روز پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی جمهوری اسلامی ایران، از غرب کشور و از مرز قصر شیرین شروع شد؛ عملیاتی که بار دیگر ثابت کرد هرگاه دشمن در ما احساس ضعف کند، نه تنها متوقف نخواهد شد بلکه گستاختر و با اعتماد به نفس بیشتر ما را تحت فشار قرار خواهد داد.

براساس طراحی منافقین و نطق هیجانی و حماسی مسعود رجوی در جمع نیروهای پایگاه اشرف، این عملیات قرار بود پس از سه روز به فتح تهران منجر شود! و «امروز مهران فردا تهران» شعار آنها در آن جلسه تماشایی بود. این نه اولین بار بود که دشمنان انقلاب اسلامی دچار اشتباه محاسباتی می‌شدند و نه آخرین بار. اشتباه‌هایی که هر چند برای ما مزاحمت‌هایی را به‌وجود آورده اما سرانجام به فضاحت دشمنان و سربلندی انقلاب اسلامی ایران منجر شده است.

از ابتدای پیروزی انقلاب، دشمنان مهلت‌های سه ماهه و شش ماهه را برای شکست انقلاب تعیین کردند و امروز چهلمین سال پیروزی آن را می‌گذرانیم. آمریکایی‌ها در اردیبهشت سال ۵۹، عملیات «پنجه عقاب» را با هدف آزادسازی گروگان‌های خود در لانه جاسوسی طراحی کردند و سرانجام با هشت کشته و از دست دادن یک هواپیما و پنج بالگرد، دست از پا درازتر به آمریکا بازگشتند.

صدام در سال ۵۹ و با هدف فتح سه روزه خوزستان به ایران حمله کرد و امروز جنازه صدام خوراک مار و مور شده و ایران اسلامی بدون این که ذره‌ای به تمامیت عرضی اش آسیب وارد شده باشد، راست قامت ایستاده است.

علاوه بر تحریم‌هایی که از ابتدای انقلاب به ایران اسلامی تحمیل شد، به بهانه فعالیت‌های هسته‌ای نیز از سال ۸۵، تحریم‌های جدید آغاز و در مجموع شش قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران صادر شده است. قطعنامه‌های 1696 و 1737 در سال 2006، قطعنامه 1747 در سال 2007، قطعنامه‌های 1803 و 1835 در سال 2008 و قطعنامه 1929 در سال 2010 علیه ایران به تصویب رسید و اعمال شد اما انقلاب اسلامی ایران همچنان به پیش می‌رود.

اشتباه‌های محاسباتی دشمنان انقلاب اسلامی، به جغرافیای ایران محدود نمی‌شود. در سال ۲۰۱۱ میلادی، جنگ داخلی سوریه طراحی و اجرا شد و سال بعد از آن برخی کشورهای حامی معارضین (ترکیه) وعده نماز در مسجد اموی در فاصله دو هفته بعد را دادند. امروز دولت سوریه و البته با کمک‌های مستشاری و نظامی ایران و روسیه بر جبهه گسترده دشمنانش فائق آمده است.

مداخله نظامی در یمن نیز در ۲۵ مارس ۲۰۱۵ میلادی برابر ششم فروردین ۱۳۹۴ با حمله هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری عربستان سعودی به یمن با نام عملیات توفان قاطعیت (عملیه عاصفه الحزم) آغاز شد و از ۲ اردیبهشت با نام عملیات احیای امید (عملیه اعاده الامل)
ادامه یافت.

این عملیات نیز قرار بود طی چند روز، انصارا... را از پا درآورد اما اکنون حدود ۴۰ ماه است که نه تنها چنین نشده، بلکه انصارا... روز به روز قویتر و نیروهای ائتلاف هر روز از قبل ضعیفتر شدهاند تا جایی که عربستان و بقیه اعضای ائتلاف به دنبال مفری برای توقف جنگ هستند.

این فهرست قطعا کامل نیست و میتوان موارد دیگری را به آن افزود؛ اما پرسش اساسی و مهم این است که راز این همه اشتباه محاسباتی در چنین رویدادهای مهم و از سوی کشورهایی که یا خود به عنوان ابرقدرت شناخته میشوند یا از جانب ابرقدرتها حمایت میشوند، چیست؟

پاسخ صحیح به این پرسش، راز و رمز پیروزی در همه عرصهها اعم از نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

این پاسخ را در دو محور میتوان یافت:

نخست، اصرار به حل مسائل جهانی بر اساس فرمولهای قرون قبل از قرن ۲۱ و عدم درک نسبت به تغییر مناسبات جهانی و دوم، عدم فهم نسبت به شکلگیری جریانی بهنام مقاومت و رفتار جهادی!

این دو بدفهمی یا عدم ادراک، ریشه اشتباههای محاسباتی دشمنان انقلاب اسلامی و دشمنان جبهه مقاومت است؛ اشتباهی که موجب زحمت ما و رفتن آبروی دشمنان شده و همچنان ادامه دارد. تکرار اشتباه محاسباتی بهرغم تغییر شرایط و تحول در مناسبات جهانی و همین طور شکلگیری جریان مقاومت و روحیه و رفتار جهادی را میتوان یکجا در تهدید اخیر رئیسجمهور فاسد آمریکا و پاسخ عزتمندانه و غرور آفرین فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار سلیمانی یکجا مشاهده کرد.

این روزها نظام سلطه به سرکردگی شیطان بزرگ، دشمن اصلی ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی با منافقین، خائنان به ملت ایران و پادوی دیروز صدام، پیوندی برقرار کردهاند تا به زعم خودشان ملت سربلند ایران و نظام سرافراز انقلاب اسلامی ایران را به ستوه آورند.

سرنوشت این پیوند نامبارک، تکرار سرشکستگی دشمنان و پیروزی انقلاب اسلامی خواهد بود. انشاءا...

مهدی فضائلی

کارشناس ارشد رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها