سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد:

ادامه همکاری های تهران - مسکو در زمینه انرژی هسته ای

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: تولید آب سنگین در کشور متوقف نشده و با همان روال قبل ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۵۵۵۷۶
کمالوندی: تولید آب سنگین متوقف نشده است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، بهروز کمالوندی روز چهارشنبه در حاشیه رونمایی از فناوری جدید در حوزه کوانتوم و مخابرات امن در پاسخ به سوالی درباره فروش آب سنگین افزود: بعد از خروج آمریکا از برجام شاهد تغییرات عمده در سیاست این کشور بودیم.

وی ادامه داد: در حالی که دولت قبلی آمریکا حدود 30 تن آب سنگین از ما خریداری کرد دولت جدید تلاش کرد، به هر قیمت شده جلو فروش آب سنگین ما را بگیرد و موانع زیادی ایجاد کرد.

کمالوندی اضافه کرد: البته دولت آمریکا قبل از اینکه از برجام بیرون برود چنین کارهایی را انجام می داد که خیلی آشکار نبود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: در حال حاضر ما ارتباطات خود را داریم و به کشورهای مختلف، آب سنگین صادر می کنیم. البته اینکه بتوانیم صادرات در حجم وسیع داشته باشیم عملیاتی نشده است، با این حال با شرکت های کوچک و متوسط ارتباط برقرار می کنیم و همین هم با توجه به میزان تولید ما کفایت می کند.
وی گفت: علاوه بر اینکه دنبال بازارهای آب سنگین هستیم در حوزه تولید محصولات جانبی آب سنگین هم کار می کنیم.

کمالوندی ادامه داد: برخی از این محصولات کاربردهای دارویی دارد که در این زمینه هم کارهای خوبی انجام می شود و اطلاعات آن را به زودی ارایه خواهیم داد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: البته در این حوزه هم فعالیت ها در سطح گسترده و تجاری نیست با این حال این حوزه های تک و نو هست و وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی و دانشگاه ها در این حوزه فعال هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها