ماجراجویان اقیانوس‌های بزرگ جهان، دزدان دریایی پررمز و راز و ناخداهای قهرمان همه و همه همیشه جزو سوژه‌های جذاب و سرگرم‌کننده قصه‌ها و روایت‌ها و فیلم‌های مهم دنیا بوده‌اند؛ عناصری را که دریا از این آدم‌های عجیب و غریبش اختیار کرده، هیچ‌گاه نمی‌توان از هنر و ادبیات جهان کنار گذاشت؛ انگار اگر ناخداها و دزدهای دریایی را کنار بگذاری، بخش عمده‌ای را از هنر و ادبیات زدوده‌ای.
کد خبر: ۱۱۵۵۳۲۴

حالا فکرش را بکنید، نشریهای برای بندرها و دریاها منتشر کنید، چطور میتوانید از چنین ظرفیتهایی غافل باشید؟ اتفاقی که در تازهترین شماره ماهنامه «بندر و دریا» افتاده نشان از همین هوشمندی و درنغلتیدن به دامان چنین غفلتی است. «بندر و دریا» در دور تازه انتشارش روزنامهنگارها، داستاننویسها و فیلمسازها و مستندسازها را پای کار آورده و توانسته در هر شماره، مخاطبانی بیابد فراتر از کسانی که لزوما به بحثهای تخصصی مربوط به بنادر و کشتیرانی علاقه دارند.

شماره هفتم این ماهنامه را که برای خردادماه منتشر شده، دست بگیرید تا ببینید یکی دو ساعتی طول میکشد بتوانید زمینش بگذارید. مجله، علاوهبر گزارشهای تخصصی در موضوع مورد انتشارش، هم داستانهای جذابی در خود دارد، هم روایتهای غیرداستانی خواندنی و هم سفرنامههایی که با زبانی نرم نوشته شدهاند. سعید برآبادی، روزنامهنگار و شاعر که دبیر تحریریه است به پرونده ماجرای اسارت دریانوردان ایرانی به دست دزدان دریایی سومالی پرداخته و در این میان روایتی نوشته از سفرش به چابهار و دیدارش با پنج ملوان آزاد شده. امیر صدری هم به همین بهانه گزارشی نوشته درباره پنج فیلم سینمایی مهم که به ماجرای دزدان دریایی سومالی پرداختهاند.

بخش خواندنی دیگری که از این شماره به مجله اضافه شده، «فرهنگ» است؛ در این شماره، هم ترجمه بخشی از کتاب «عجایب الهند» را میخوانیم و هم داستانی از شرمین نادری، داستاننویس محبوب. گفتوگو با یک مستندساز که با دوربینش به زیر دریاها رفته و نیز شعری از زندهیاد منوچهر آتشی برای بوشهر، دیگر مطالب خواندنی این فصل است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها