پایگاه اینترنتی «ایلاف» وابسته به عربستان سعودی که آن را عثمان العمیر اداره می‌کند در ادامه تلاش‌های خود برای عادی‌سازی روابط بین کشورهای عرب و اسرائیل، مقاله‌ای را علیه حماس به چاپ رساند.
کد خبر: ۱۱۵۵۱۱۹

این مقاله که نویسندهاش مهدی مجید عبدا... است با کمک آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل نوشته شده است.

به گزارش پایگاه عربی 21، عنوان این مقاله این است: «آیا حماس مسئول رنجهای مردم غزه است؟».

نویسنده که ساکن سرزمینهای اشغالی بوده و اصلیتی کرد دارد در این مقاله سعی میکند مسئولیت محاصره غزه و مشکلات مردم این منطقه را بر دوش حماس بیندازد؛ ایدهای که تاکنون بارها از سوی مقامات صهیونیستی نیز مطرح شده بود .

مهدی مجید عبدا... اعتراف کرده که عضو سازمان جهانی یهود بوده و سخنگوی ارتش اسرائیل با ارائه اطلاعاتی به او در نوشتن این مقاله کمک کرده است.

ادرعی نیز گفته است هدفش از ارائه این اطلاعات آن بوده که به گفته او «حقایق» برای خوانندگان آشکار شود.

خلاصه مقاله این است که حماس ابزاری در دست ایران بوده و با کارهایش پیوسته اسرائیل را «تحریک» میکند؛ به همین دلیل است که هر از چندی موشکهایی را به سمت سرزمینهای اشغالی پرتاب میکند تا به این وسیله «همدردی کشورهای عرب» را نسبت به خود برانگیزد .

فعالان شبکههای مجازی میگویند تفکری که در این مقاله مطرح شده همان تفکری است که از مدتها پیش نویسندگان سعودی و بعضی کشورهای حاشیه خلیجفارس دنبال کرده و میخواهند روابط اسرائیل و اعراب را عادی کنند.

آنها میخواهند با بزرگ کردن «دشمنی به نام ایران» خطر اسرائیل را روز به روز کمرنگتر کنند.

سایت ایلاف تاکنون دوبار با مقامات صهیونیستی به صورت مستقیم گفتوگو کرده است؛ یک بار آن با آویگدور لیبرمن بود.

به گفته فعالان شبکههای اجتماعی این سایت در شرایط کنونی مسئولیت «عادیسازی رسانهای بین اعراب و رژیم صهیونیستی» را برعهده گرفته است .

یکی از کاربران با نام مستعار وصفولی الصبر در توییتر نوشت: آنها کانال الجزیره را به این خاطر سرزنش میکردند که چرا سخنگوی ارتش اسرائیل را نشان داده است، اما حالا از او برای نوشتن مقالهای علیه حماس کمک میگیرند.

کاربر دیگری با نام محمود Mahmoud Alqaise79 نوشت: مسئول اصلی مشکلات مردم غزه در درجه اول و آخر اسرائیل است. چرا اینها میخواهند با غربال جلوی نور خورشید را بگیرند؟ عزالدین معزه یکی دیگر از کاربران نوشت، ایلاف مقالهای مشترک با سخنگوی ارتش اسرائیل علیه حماس منتشر کرده است.

در این مقاله حماس متهم شده که مسئول اصلی مشکلات مردم غزه است.

در دوران سلمان بن عبدالعزیز رسانههای عربستان به تریبونی برای صهیونیستها تبدیل شده است. کاربر دیگری با نام مستعار دوحه قدیمی نوشت: تمام مطالبی که در این مقاله آمده دروغ محض و اتهام است. اینها درواقع تلاشی است برای سردرگم کردن افکار عمومی و وارونه کردن حقایق. این مقاله واقعیت رسانههای عربستان سعودی را نشان داد و به اعراب یادآور شد که سعودیها تا کجا دلشان برای صهیونیستها میسوزد؟!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها