هر اتفاقی که در سطح جهان رخ می‌دهد، معمولا تا چند وقتی تاثیرش را روی سیاستمردان ایرانی می‌گذارد. مثلا زمانی که صحبت از انتخاب پاپ بود و ماجرای «دود سفید» شایع شده بود، سیاسیون ما هم برای تفسیر روندهای وحدت‌آمیز خود استفاده می‌کردند، حالا هم که تازه جام‌جهانی تمام شده، واژه‌های فوتبالی در ادبیات سیاسی ما کاربرد بیشتری پیدا کرده ‌است. در همین راستا یکی از همراهان سابق رئیس‌جمهور درباره تغییر «ارنج» دولت توصیه‌هایی به او کرده است. وزیر ورزش هم با تعریف خاطره‌ای، توصیه‌ای را نقل کرده که براساس آن تیم اقتصادی دولت باید مثل «بیرانوند» بازی کند.
کد خبر: ۱۱۵۴۱۳۹

اروپاییها در تعریف بستههای پیشنهادیشان واقعا نبوغ به خرج میدهند. اینها از دهه 80 تا حالا کلی سلول خاکستری سوزاندهاند تا بستههای جذاب به ایرانیها پیشنهاد دهند. در تازهترین پیشنهادشان، گویا گفته شده ایران نفت خودش را به روسها بدهد تا آنها بهجای ایران صادر کنند! این راهبرد «روغن ریخته را نذر امامزاده کردن» از آن جهت شگفتآور است که ایران خودش تا به حال از این دست سیاستها زیاد اجرا کرده و اروپاییها اگر میخواهند پیشنهادی بدهند، باید یکی از کشورهای اروپایی را پیشنهاد دهند که رابط صدور نفت ایران شود.

در میان این همه خبرهای عجیب و غریب و رنگارنگ، یک خبر خوب هم اینکه بالاخره پس از چند هفته قطعی برق و اعصابخردی مردم، وزیر نیرو بابت این خاموشیها از مردم عذرخواهی کرد. هرچند این عذرخواهی وسایل برقی مردم را که در اثرقطع برق آسیب دیده، تعمیر نمیکند، اما بههرحال همینکه جناب وزیر مسئولیت برعهده گرفته و از مردم عذر خواسته و خاموشیها را گردن تحریم نینداخته، خودش قابل تحسین است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها