باشگاه یوونتوس در تاریخ 121 ساله خود لحظات تلخ و شیرین زیادی را تجربه کرده است، اما بی‌شک روز 16 جولای سال 2018 تا سال‌ها در دفتر خاطرات هواداران این تیم باقی می‌ماند. یووه در تمام این سال‌ها بازیکنان بزرگ کم ندیده است، از میشل پلاتینی اسطوره‌ای و زین‌الدین زیدان دوست داشتنی گرفته تا الکس دل پیرو وفادار و جی‌جی بوفونی که تا سال‌ها مثل او در دروازه بانوی پیر پیدا نمی‌شود. اما بازیکنی که عصر روز دوشنبه به چمن سبز ورزشگاه آریانز پا گذاشت و همزمان با ورودش غرش شدید رعد و برق در تورین شنیده شد، یک تفاوت با همه دارد؛ تفاوتی که خودش آن را اینگونه توصیف می‌کند: من کریس رونالدو هرگز در دوران فوتبالی‌ام کار راحتی نداشته‌ام. اگر غیر از این بود حالا در خانه‌ام و روی مبل راحتی نشسته بودم. من از فوتبال خودم مطمئنم و می‌دانم که در یووه همه چیز خوب پیش خواهد رفت.
کد خبر: ۱۱۵۴۱۲۱

خیل هوادارانی که عصر دوشنبه بعد از ساعتها انتظار چنین حرفهایی از زبان رونالدو شنیدند، کاملا خیالشان راحت شد که با رونالدو در چند سال آینده میتوانند به موفقیتهای بزرگتر ی برسند. قرار بود کریس ساعت 6 و 30 بعدازظهر به وقت محلی وارد ورزشگاه شود که این اتفاق با دو دقیقه تاخیر رخ داد. نکتهای که در تمام روز دوشنبه و در جریان مراحل اداری و پزشکی رونالدو به چشم میآمد، آرامش او بود گویی سالها با این جو و باشگاه آشنا بوده است. اولین جواب او به این سوال اینکه چرا یوونتوس را انتخاب کرده، نشان داد که هنوز چه ارادهای برای ادامه موفقیت دارد: این انتخاب چندان کار سختی نبود زیرا یووه یکی از بهترین باشگاههای دنیاست.

نکته جالب دیگر اینکه کریس در تمام ساعات روز دوشنبه اثری از خستگی در چهرهاش نمایان نشد و با گذراندن ساعتها کار اداری و تست پزشکی، با روی خوش به هواداران امضا میداد، با آنها عکس انداخت و به راحتی مقابل دوربین عکاسان ژست می گرفت. در زمان معرفی به تیم هم جورجیو کیلینی، کاپیتان یووه به گرمی از CR7 استقبال کرد تا نشان دهد تمام ارکان یووه از آمدن چنین ستارهای بسیار خوشحال است.

مرحله بعدی مربوط به کنفرانس خبری بود که کریس با دقت و حوصله به سوال خبرنگاران پاسخ میداد. سوال در مورد چالشهای پیش روی یک بازیکن 33 ساله در یک تیم جدید، اینطور از طرف رونالدو جواب داده شد: از لحاظ روحی و جسمی در شرایط خوبی هستم. بسیار خوشحالم که به عنوان یک بازیکن 33 ساله به اینجا آمدهام تا ثابت کنم با بقیه هم سن و سالانم فرق دارم. بازیکنانی در این سن معمولا به کشورهایی همچون قطر و چین میروند تا شرایط آسانتری داشته باشند، اما من از یوونتوس متشکرم که این فرصت را در اختیارم قرار داد تا بتوانم با یکی از مهمترین چالشهای زندگیام روبهرو شوم.

رونالدو در مورد احتمال تکرار موفقیتهایش در یووه نیز اینطور جواب داد: تصور میکردم که یک بار بتوانم توپ طلا را بگیرم، اما گرفتن این جایزه برای پنج بار دور از تصورات خودم بود. مسلما من همیشه میخواهم برنده شوم و چه کسی میداند شاید در یوونتوس هم فرصت داشته باشم یک بار دیگر توپ طلا بگیرم. در کنفرانس خبری حتی زمانی که یکی از خبرنگاران از او پرسید آیا یووه تنها باشگاهی بوده که قصد رفتن به آن را داشته، خیلی ساده جواب داد: بله فقط یووه بوده.

از یک قیچی برگردان شروع شد

این سوال در ذهن بسیاری شکل گرفته که موضوع انتقال رونالدو از رئال به یووه چه زمانی به ذهن مدیران این تیم ایتالیایی رسوخ کرد. به نظر میرسد همه چیز از بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی امسال لیگ قهرمانان و آن ضربه قیچی برگردان استثنایی کریس شروع شد. فابیو پاراتیسی، مدیر ورزشی یووه در این مورد به اسکای ایتالیا گفت: ایده این انتقال استثنایی بعد از آن ضربه استثنایی در ذهنم جرقه خورد. پاراتیسی چند هفته بعد بر سر انتقال ژوا کانسلو با خورخه مندز، مدیر برنامههای کریس دیدار داشت و این مساله را مخفیانه با او در میان گذاشت. مندز به او گفت که کمی صبر کند تا شرایط مهیا شود. در این فاصله پاراتیسی موضوع را با آندره آنیلی، مدیر یوونتوس در میان گذاشته و جواب مثبت او را دریافت میکند. اما به گفته خودش در آن ابتدا رقمهای بالایی در میان بود. چند هفته بعد مندز به اطلاع پاراتیسی و دیگر مدیران یووه میرساند که کریس از اینکه مورد توجه این باشگاه قرار گرفته بسیار خوشحال و متعجب است و بدین ترتیب نسبت به این انتقال چراغ سبز نشان داد.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها