این روزها بازار موبایل پر تلاطم است و هر لحظه یک قیمت برای گوشی‌های هوشمند اعلام می‌شود البته این تنها مشکل بازار نیست، چراکه تنوع محصولات نیز به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده و به دلیلی نامعلوم گزینه خاصی برای انتخاب وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۵۳۲۰۷

در این بازار آشفته پیدا کردن یک گوشی که هم موجود باشد و هم قیمت آن منطقی کار راحتی نیست. از این رو در این شماره سراغ دو گزینه موجود یا به قولی قابل خرید رفتهایم تا انتخاب برایتان کمی راحتتر شود.

راند اول

دو گزینه ما یکی از غرب و کشور فنلاند و دیگری از شرق و کشور چین میآید، دو برند نام آشنا و البته محبوب در کشور ما. در یک سو آنر9 هوآوی قرار دارد (آنر بهنوعی گوشیهای اقتصادی این شرکت به حساب میآید) و در آن طرف نوکیا7 پلاس ایستاده است. البته در همین ابتدای مقایسه باید گفت گوشی نوکیا نزدیک به یک میلیون تومان از رقیبش قویتر است و میتوان انتظار بیشتری از آن داشت. بگذارید مقایسه را از طراحی بدنه شروع کنیم، جایی که هوآوی دست پر آمده است. گوشی به معنای واقعی هیچ عضو اضافه یا برآمدگی زائدی ندارد. بدنه دستگاه از فلز براق پوشانده شده و طراحی یکدست و کشیدهای دارد. حسگر اثر انگشت به سبک رایج گوشیهای اندرویدی در پشت دستگاه قرار گرفته و شاید کمی محل قرارگیری آن بالا باشد و کار را سخت کند. در کنار این محصول، نوکیا هم از فلز برای صفحه پشتی گوشی استفاده کرده است. حاشیه کناری دستگاه بسیار محدود بوده و صفحهنمایش تا جای ممکن ادامه دارد. نوکیا در طراحی این گوشی از رنگ دوم بخوبی استفاده کرده و نوارها و حاشیهها با یک رنگ دوم فلزی زیباتر شده است. در مجموع میتوان به دو دستگاه نمره خوبی در طراحی بدنه داد.

راند دوم

صفحه نمایش نوکیا 7 پلاس همانطور که از نامش پیداست 6 اینچی بوده و یک فبلت به حساب میآید. این صفحه نمایش فولاچدی با تراکم پیکسل 403 پیکسل بر هر اینچ، 16 میلیون رنگ را پشتیبانی کرده و از یک محافظ صفحه گوریلا گلس 3 بهره میبرد. در مقابل آن صفحه نمایش 5.6 اینچی آنر 9 قرار دارد. این دستگاه نیز فولاچ دی بوده، اما تراکم پیکسلش کمی بالاتر و به 428 پیکسل بر هر اینچ رسیده، ولی دیگر خبری از محافظ صفحه نیست.

هر دو دستگاه از دوربین دوگانه استفاده میکنند، اما جالب است که آنر 9 دوربین قویتری دارد و از 13 مگاپیکسل بهره میبرد. دوربین دوگانه نوکیا 12 مگاپیکسل است و با داشتن دریچه دیافراگم f/1.8، در نور کم عملکرد بهتری نسبت به آنر 9 دارد تا به نوعی عقب ماندگی خود را در یک مگاپیکسل بهبود ببخشد.

راند آخر

در بخش سختافزار برگ برنده در دست دستگاه نوکیاست، چراکه این گوشی با داشتن تراشه اسنپ دراگون 660 یک پله از رقیب خود با تراشه اختصاصی هایسیلیکون کرین 659 جلوتر است. در کنار این برتری، نوکیا در حافظه داخلی و همچنین رم نیز پیشتازی خود را حفظ کرده است. 4 گیگابایت رم در کنار 64 گیگابایت حافظه داخلی و همچنین امکان پشتیبانی از 256 گیگابایت حافظه جانبی، خیال شما را از تمام مسائل راحت میکند. باتری دستگاه نیز 3800 میلی آمپر است و از باتری 3000 میلیآمپری آنر 9 جلوتر است. آنر 9، 32 گیگابایت حافظه داخلی را در کنار 3 گیگابایت رم در اختیارتان قرار میدهد، اما پشتیبانی از حافظه جانبی شبیه نوکیا بوده و همان 256 گیگابایت رم را در خود جای میدهد.

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها