قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان در مسابقات جهانی کرواسی

صید طلا در زاگرب

رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان روزهای 15 تا 17 تیر در شهر زاگرب کرواسی برگزار شد و تیم ایران با 2 مدال طلای امیرحسین خوانساری و محمد نصرتی در اوزان 55 و 92 کیلوگرم، 2 مدال نقره سجاد عباس‌پور و شاهین بداغی در اوزان 48 و 60 کیلوگرم، دو مدال برنز حسین قاسمی و محمد ناقوسی در اوزان 65 و 80 کیلوگرم و با کسب 130 امتیاز به مقام قهرمانی رسید. تیم ملی نوجوانان ایران در حالی روی سکوی نخست ایستاد که تیم‌های روسیه و ترکیه به ترتیب با 108 و 91 امتیاز دوم و سوم شدند.
کد خبر: ۱۱۵۲۴۴۳

این سومین قهرمانی تیم فرنگی نوجوانان ایران در مسابقات جهانی به حساب میآید. پیش از مسابقات فرنگی، مسابقات کشتی آزاد نوجوانان در زاگرب نیز برگزار شد که تیم ملی ملی نوجوانان ایران توانست با کسب 3 مدال طلا، یک نقره و 3 برنز و به دست آوردن 152 امتیاز به مقام قهرمانی برسد. آخرین باری که تیمهای ملی فرنگی و آزاد نوجوانان به صورت همزمان به قهرمانی رسیده بودند، مربوط به مسابقات سال 1996 در تهران بود و حالا پس از 22 سال توانستند این افتخار را تکرار کنند.

به دنبال کسب این نتایج، رئیسجمهوری در پیامی کسب دو عنوان ارزشمند قهرمانی جهان در کشتی آزاد و کشتی فرنگی نوجوانان را به ملت ایران، ملیپوشان پرتلاش و مربیان و مدیران زحمتکش تیم ملی کشتی تبریک گفت. معاون اول رئیسجمهور و وزیر ورزش و جوانان نیز در پیامهایی جداگانه این موفقیت را تبریک گفتند.

گلایه خادم بعد از قهرمانی

رئیس فدراسیون کشتی گفت: قهرمانی تیمهای کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان در جهان با توجه به بیمهریهای داخلی و خارجی نسبت به کشتی، پیام بزرگی دارد. رسول خادم درباره قهرمانی تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان کشورمان در مسابقات جهانی کرواسی گفت: «به لطف خدا از حمایت مردم عزیز، خانوادهها، مربیان زحمتکش سازنده شهرستانها، مربیان تیم ملی و تمام مجموعههایی که در این راه کمک کردند تا این نوجوانان این افتخار ارزشمند را برای کشور رقم بزنند تشکر میکنیم.»

او با بیان اینکه این قهرمانی میتواند پیامهای زیادی برای جوانان و نوجوانان کشور داشته باشد گفت: « کسب مقام قهرمانی جهانی هم در کشتی آزاد و هم در کشتی فرنگی پس از 22 سال به صورت همزمان، با وجود بیمهریهای داخلی و خارجی که نسبت به کشتی وجود دارد پیام بزرگی برای تمام نونهالان و نوجوانان کشور دارد که با صرف کردن فعل خواستن میتوان خیلی از محدودیتها را از پیشرو برداشت و به موفقیتهای بزرگ هم نائل شد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها