رادیو تهران با ویژه‌برنامه «بر بلندای همت» با دعوت از کارآفرینان برتر و مدیران موفق حوزه اقتصادی نه تنها مردم را با زندگی و روند موفقیت این افراد آشنا می‌کند، بلکه تلاش دارد در سال حمایت از کالای ایرانی از کارآفرینان و تولیدکنندگان داخلی داخلی حمایت کند. این برنامه از سال گذشته روی آنتن این شبکه است و در حال حاضر روزهای فرد ساعت 10 صبح روانه آنتن می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۲۳۶۸

جهاد در راه خودکفایی

مهدی رادفر، تهیهکننده برنامه «بر بلندای همت» در گفتوگو با جامجم، مهمترین هدف تولید این ویژهبرنامه را جهاد در راه خودکفایی و نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی توسط کارآفرینان دانست و گفت: در این برنامه کارآفرینان از تجربیاتشان، چالشها و نیازمندیهایی که برای یک کارآفرین شدن نیاز است، صحبت میکنند تا چراغ راهی باشد که جوانان به راحتی بتوانند از ظرفیتها و پتانسیلهایی که در خود و اطرافشان موجود است نهایت بهرهوری را داشته باشند.

رادفر تصریح کرد: به طور مسلم کسی که کارآفرینی میکند به دنبال کسب روزی حلال است تا بتواند خیرش را نیز به دیگران برساند. ما نیز سعی میکنیم قدمی در راستای هدفی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از کالای ایرانی تعیین شده، برداریم.

فرصتی ارزشمند

وحید رونقی که از سال ۸۷ کار گویندگی را با رادیو تهران آغاز کرده، درباره اجرای برنامههای گفتوگو محور توضیح داد: برنامههای گفتوگومحور آن هم با موضوعی مانند کارآفرینی، این طور نیست که تعدادی سوال از پیش طراحی شده را از هر مهمان بپرسیم. البته برخی سوالات که از مهمانان پرسیده میشود، سوالات واحدی است تا با پیشینه آنها بیشتر آشنا شویم، اما در این برنامه تلاش میکنیم از هر مهمان سوالهای مربوط به خودش را بپرسم و این نکته را نیز فراموش نمیکنم که مهمانان ما از میان نخبگان اقتصادی کشور انتخاب میشوند. پس ما با افرادی با هوش بالا دست کم در حوزه اقتصاد مواجهیم که این مساله، طرح پرسشها را برای مجری دشوارتر میکند.

وی با بیان اینکه اجرای این برنامه برای من فرصت بسیار خوب و مغتنمی است،ادامه داد: مگر چقدر فرصت پیش میآید که کسی بتواند با این تعداد از نخبگان اقتصادی کشور گفتوگو کند. من همیشه به آقای کیا داوود اسفندیاری بابت چنین فرصتی که در برنامه «پایش» شبکه یک سیما در اختیار داشت، غبطه میخوردم. احساس میکنم این برنامه قبل از این که برای مخاطب مفید یا جذاب باشد، برای خود من مفید است. چون بجز گفتوگویی که روی آنتن رادیو شنیده میشود، قبل و بعد از برنامه فرصت تعامل با این گروه از کارآفرینان را به دست میآورم و این برایم بسیار ارزشمند است.

رونقی با اشاره به ویژگیهای مهمانانی که در برنامه دعوت میشوند، افزود: مهمانان برنامه غالباً دو گروه هستند. گروه اول کسانی هستند که کارآفرین بوده و اقدام به ایجاد کارگاه یا کارخانه کرده و عدهای را به شکل مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار کردهاند. اما گروه دوم کسانی هستند که کارآفرین نبوده، اما همیشه در کنار کارآفرینان کشور حضور داشته و به آنها مشاوره دادهاند یا در مورد مباحث کارآفرینی و ایجاد شغل مطالعات بسیاری دارند و حتی در این زمینه صاحب تالیفات هستند.

او با اشاره به تبی که متاسفانه امروزه در جامعه به راه افتاده و همه را به کارآفرینی تشویق و ترغیب میکند، تصریح کرد: در این برنامه هیچ اصراری به ترویج کارآفرینی نداریم. یا بهتر بگویم هیچ اصراری به ترویج کارآفرینی به هر قیمتی نداریم. چرا که همه نمیتوانند کارآفرین باشند. برای همین از تجربیات خوب و بد حوزه کارآفرینی صحبت میکنیم تا اگر کسی علاقهای به این کار دارد، با علم به جوانب مثبت و منفی کار، سراغ آن برود.

زهره زمانی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها