علاوه بر ایجاد تغییرات لازم در رژیم غذایی و انجام ورزش‌های روزمره، توجه به مصرف برخی مواد مغذی مرتبط با فشار خون نیز می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. کارشناسان مواد مغذی زیر را در کاهش فشارخون موثر می‌دانند:
کد خبر: ۱۱۵۲۳۳۴

منیزیم

منیزیم یک آرامبخش طبیعی ماهیچههاست. ماهیچهها تمام سرخرگهای بدن را احاطه میکنند. آرام و شل شدن ماهیچههای صاف بر اثر مصرف منیزیم، باعث اتساع سرخرگها شده و جریان خون راحتتر صورت میگیرد. منیزیم در مواد غذایی مانند اسفناج، برگ چغندر، دانه کدو تنبل، ماست، شکلات تیره و بادام وجود دارد.

پتاسیم

محققان دانشگاه ساوترن کالیفرنیا میگویند مصرف مواد غذایی حاوی پتاسیم بالا میتواند فشار خون را کاهش دهد. وقتی پتاسیم بدن کاهش مییابد بدن در تلاش برای حفظ هرچه بیشتر پتاسیم موجود، به نگهداشتن هرچه بیشتر سدیم روی میآورد.

این شرایط فشار خون را افزایش میدهد. اما وقتی شما میزان پتاسیم را افزایش میدهید، بدن شروع به تخلیه سدیم ذخیره شده میکند و فشارخون کاهش مییابد. ماهی قزلآلا، آووکادو، سیبزمینی شیرین، اسفناج و زردآلوی خشک برخی مواد غذایی غنی از پتاسیم هستند.

ال آرژنین

ال آرژنین آمینو اسیدی است که بدن از آن برای ساختن اکسید نیتریک ـ که عامل اتساع رگهاست ـ استفاده میکند. ال آرژنین میتواند جریان خون را تقویت کرده و فشار خون را کاهش دهد. سینه بوقلمون، سینه مرغ، دانه کدو تنبل، گردو، عدس و بادام زمینی برخی مواد غذایی حاوی ال آرژنین هستند.

ویتامین C

LDL یا کلسترول بد اکسیده شده میتواند با ایجاد پلاکها در سرخرگها باعث سفت شدن و از بین رفتن کشسانی آنها شود. این شرایط، فشار خون را افزایش میدهد. ویتامین C به عنوان یک آنتیاکسیدان قوی از اکسیده شدن LDL جلوگیری میکند. فلفل دلمهای قرمز، کلم بروکلی، آناناس، انبه، کلم بروکلی و توتفرنگی از جمله موادغذایی غنی از ویتامین C هستند.

منبع: healthiertalk.com

یاسمین مشرف

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها