اشکان دژاگه در گفت‌وگو با جام‌جم:

مصدومیت‌هایم عجیب نیست

اشکان دژاگه، کاپیتان دوم تیم‌ملی ایران از جمله بازیکنانی است که همه دوست دارند بدانند در تابستان امسال چه تصمیمی می‌گیرد و به چه باشگاهی منتقل می‌شود. دژاگه در دو باشگاه قبلی خود تجربه خوبی نداشت. این بازیکن وقتی از قطر به ولفسبورگ رفت، در همان جلسات اول تمرینی تیم مصدوم شد. سه ماهی بیرون بود و وقتی برگشت تنها چند دقیقه در جام حذفی به میدان رفت. پس از پایان فصل ولفسبورگ قرارداد این بازیکن را تمدید نکرد تا مجبور به جدایی شود. پس از نیم‌فصل بیرون ماندن از فوتبال، دژاگه سر از باشگاه ناتینگهام در آورد.
کد خبر: ۱۱۵۱۹۷۳

او رفته بود تا در آنجا برای جام جهانی آماده شود ولی دوباره همان اتفاقی که در ولفسورگ رخ داد، تکرار شد. اشکان به خاطر تکل یکی از همبازیانش در تمرین بشدت آسیب دید. رباط داخلی پایش پاره شد و طبیعتا جام جهانی را از دست داد. او اما با حمایت کیروش به روسیه رسید ولی چون صددرصد آماده نبود، در ترکیب ایران قرار نگرفت.

خیلیها تصور میکنند دژاگه مشکل حادی در زانویش دارد که اینطور آسیب میبیند و نمیتواند بازی کند. وقتی در این باره از دژاگه سوال میکنیم اینطور به جام ورزشی پاسخ میدهد: «نه زانوی من مشکلی ندارد و مصدومیتهایم عجیب نیست. من تا سن 27،28 سالگی مشکلی نداشتم و راحت بازی میکردم. خیلی از فوتبالیستها هستند که از سن 18 ،19 سالگی مصدوم میشوند و مدام این مصدومیتهایشان تکرار میشود ولی من در آنموقع هیچ مشکلی نداشتم و بازی میکردم. متاسفانه روی دو اتفاق آسیب دیدم، هم موقعی که در ولفسبورگ بودم و هم در ناتینگهام فارست. این برخوردها هم در فوتبال طبیعی است و مهم این است که من الان مشکلی برای بازی کردن ندارم.»

اشکان حالا بازیکن آزاد است. با توجه به سابقه مصدومیتهای او و همینطور نیمکتنشینیاش در جامجهانی روسیه، به نظر میرسد عمر فوتبال این بازیکن در اروپا تمام شده و حالا باید دوباره به آسیا بازگردد. اشکان سابقه حضور در آسیا را دارد. او در دوران اوجش به فوتبال قطر رفت و در باشگاه العربی توپ زد. البته دژاگه آنجا هم زیاد آسیب دید و در نهایت با درآمد بسیار خوبی، این کشور را ترک کرد. حالا او قرار است دوباره به آسیا برگردد؟ دژاگه در این باره میگوید: «فکر نمیکنم این اتفاق بیفتد. من هنوز میتوانم در اروپا بازی کنم. باشگاه ناتینگهام فارست به من پیشنهاد تمدید قرارداد داده است. باید در این باره با هم بیشتر صحبت کنیم.» دژاگه اضافه میکند: «قبل از اینکه عازم روسیه شویم، باشگاه به من گفت میخواهیم قراردادت را یکسال دیگر تمدید کنیم.

منتهی من تمام فکر و ذکرم را روی رقابتهای جام جهانی گذاشتم و به همین خاطر پاسخی ندادم. ولی حالا زمانی است که باید در این باره دوباره صحبت کنیم. قرار شده مدیر برنامههایم با باشگاه مذاکراتی کند.»

وضعیت اشکان دژاگه در تیمملی هم هنوز مشخص نیست. شنیده میشود کارلوس کیروش به این بازیکن گفته تا در تیمملی بماند.

اشکان بعد از جام جهانی روسیه ظاهرا قصد داشت از تیمملی کنار بکشد ولی کیروش این اجازه را نداد. حالا دژاگه به احتمال فراوان در جام ملتهای امارات هم همراه ایران خواهد بود.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها