زمان تحقق احتمالی این فناوری تا پایان سال 2018 و ابتدای 2019
کد خبر: ۱۱۵۱۱۳۸

آیا نگرانید چاق شوید؟ یا هر وقت غذای آماده پرچرب میخورید یا کلاسهای ورزشیتان را به موقع نمیروید، احساس گناه میکنید؟ اگر میتوانستید با این تصمیمگیریهای بد، زندگیهایی را نجات دهید، چه میشد؟ فکر میکنیداگر شکم بزرگتان که همیشه سعی در پوشاندنش دارید، میتوانست چیز با ارزش باشد، چقدر خوب بود؟!

بنابه گفته محققان در آیندهای بسیار نزدیک با استفاده از فرآیند جدید جراحی میتوان بافت چربی را برای نجات جان انسانها به کار برد و دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کرد. در حال حاضر متخصصان از مغز استخوان یا سلولهای پوست، سلولهای بنیادی به دست میآورند. این سلولهای بنیادی معمولا تمایل دارند به سلولهای خون یا سیستم ایمنی تبدیل شوند، اما روش جدید دریافت سلولهای بنیادی از طریق بافتهای چربی، چنین محدودیتهایی ندارد. سلولهای بنیادی بر اساس بافت چربی، می توانند به سلولهای متفاوت دیگری تبدیل شوند. از این سلولها میتوان به بافتهای همبند، اندامی و حتی بافتهایی اشاره کرد که با بیماری پارکینسون مبارزه میکنند. در ضمن، دریافت سلولهای بنیادی از طریق بافتهای چربی بسیار آسانتر است، زیرا چربیهای فراوانی از طریق فرآیند لیپوساکشن میتوان به دست آورد.

البته پیشبینی این فناوری چندان جدید نیست. در سال 1388/ 2009، محققانی نظر داده بودند با استفاده از چربیهای باقیمانده از لیپوساکشن بیماران میتوان سلولهای بنیادی تولید کرد. اما بررسی امروز محققان از این نظر مهم است که به تولید این نوع فناوری بسیار نزدیک شدهایم تا جایی که انتظار میرود، تا پیش از پایان سال 1397/ 2018 بتوان از بافتهای چربی، سلولهای بنیادی تولید کرد.

محققان در گزارشی نشان دادهاند، در آزمایشگاه توانستهاند سلولهای صدمه دیده ماهیچه و استخوان فردی را با استفاده از سلولهای بنیادی گرفته شده از بافتهای چربی ترمیم کنند. اما برای اینکه چربیهای بدنمان بتواند بافتهای صدمه دیده را ترمیم کند و اندامهای در معرض خطرمان را نجات دهد و در عین حال سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کند، آزمایشهای بیشتری لازم است.

منبع: quantumrun.com

نادیا زکالوند
جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها