زمانی که نشانه‌های وقوع یک توفان ظهور می‌کند، جزئیات فراوانی باید بررسی شود تا مشخص شود آیا این توفان به یک رویداد هولناک مبدل می‌شود یا خیر. به گزارش مهر و به نقل از فیوچریسم، پی بردن به مدت زمان وقوع یک توفان، شدت و گستردگی آن و همین‌طور پیامدهای آن کار ساده‌ای نیست و در صورتی که چنین پیش‌بینی‌هایی بدقت انجام نشوند ممکن است جان میلیون‌ها انسان به خطر بیفتد یا خسارات مالی گسترده‌ای وارد شود.
کد خبر: ۱۱۵۰۹۱۶

اکنون پژوهشگران آمریکایی در حال ابداع الگوریتم هوش مصنوعی جدیدی هستند که با بررسی متغیرهای مختلفی که ذهن انسان توان تجزیه و تحلیل همه آنها را ندارد، قادر به پیشبینی و برآورد دقیق تغییرات آب و هوایی خطرناک و به تبع آن احتمال وقوع توفانها و دیگر سوانح طبیعی است.

سیستم یادشده میتواند رویدادهایی از این دست را پیشبینی کند و لذا امدادگران شاغل در اورژانس، هلال احمر و... فرصت بیشتری برای کمک به افراد سانحه دیده یا انتقال آنها به نقاط امن خواهند داشت.

البته تولید چنین ابزاری قبلا هم اتفاق افتاده، برای مثال شرکت آیبیام، ابزار پیشبینی مبتنی بر هوش مصنوعی خاص خود را ابداع کرده است. این ابزار با دقت حداکثر ۷۰ درصد و در فاصله ۷۲ ساعت تا وقوع یک توفان میتواند شدت و وسعت آن را پیشبینی کند.

اما پژوهشگران میگویند سیستم جدید با دریافت انبوهی از اطلاعات در مورد وقوع توفانهای سهمگین در سالهای گذشته از دقت بیشتری برخوردار خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها