روسیه برای ماندن در جام‌جهانی به چیزی شبیه معجزه مقابل اسپانیا نیاز دارد

میزبانی روس‌ها از تیکی تاکا

قبل از این‌که جام جهانی شروع شود، روسیه پایین‌ترین رتبه را در رده‌بندی 32 تیم این مسابقات داشت و هفت بازی بدون پیروزی این ظن و گمان را ایجاد کرده بود که میزبان جام بیست و یکم تجربه تلخی را در تابستان پشت سر می‌گذارد. اما بازیکنان استانیسلاو چرچسوف فراتر از حد انتظار ظاهر شدند و با زدن هشت گل در سه بازی ابتدایی، توانستند به عنوان تیم نخست به مرحله حذفی رفته و بعد از سال‌ها افتخار حضور در این مرحله را نصیب روس‌ها کنند. آنها باید امشب در ورزشگاه لوژنیکی مقابل اسپانیایی قرار بگیرند که کلکسیونی از ستارگان جهان را دارد و می‌خواهد ناکامی چهار سال گذشته خود را جبران کند.
کد خبر: ۱۱۵۰۸۱۲

یکی از وجوه اشتراک میان این دو تیم، نگرانی است که فرناندو هیرو و چرچسوف نسبت به خط دفاعی خود دارند. آخرین بازی مرحله گروهی روسیه مقابل اروگوئه بخوبی نشان داد که دفاع این تیم به هیچ وجه مقابل تیمهای هجومی، یارای مقاومت ندارد. حضور مدافعانی 38 و 31 ساله همچون ایگناشویچ و کوردیاشوف میتواند پاشنه آشیل روسها مقابل بازیکنانی مثل ایسکو، اینیستا و سیلوا باشد. در طرف مقابل، خط دفاع لاروخا اصلا حال و اوضاع خوبی ندارد و با وجود ستارههایی همچون راموس، پیکه و آلبا، این تیم در سه بازی مرحله گروهی پنج گل دریافت کرد. ضعیف شدن خط دفاع اسپانیا زمانی خود را نشان میدهد که بدانیم در دو قهرمانی این تیم در یورو 2008 و 2012 و همچنین قهرمانیشان در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، این تیم کلا چهار گل دریافت کرد.

آمار و ارقام میگوید روسیه برای آنکه مراحل بالاتر را هم تجربه کند، به چیزی همچون معجزه فوتبال برابر اسپانیا نیاز دارد. از زمان فروپاشی شوروی، روسیه 6بار با اسپانیا بازی کرده که دو شکست و چهار تساوی به دست آورده است. آخرین تقابل آنها، در نوامبر سال گذشته و در دیداری دوستانه بود که با نتیجه تساوی 3 بر 3 به پایان رسید. اسپانیا در 23 بازی قبلی خود شکست نخورده که در بین 32 تیم جام جهانی امسال، رکورددار است.

بیشک یکی از بازیکنان کلیدی هیرو برای بازی امروز، ایسکو است که در 15 بازی قبلی لاروخا، در 12 گل تاثیر مستقیم داشته است. آندرس اینیستا نیز در صورت حضور در بازی امروز، بعد از ایکر کاسیاس و سرخیو راموس به سومین بازیکن اسپانیایی تبدیل میشود که بازیهایش در جام جهانی و یورو به عدد 30 رسیده است. دیگو کاستا هم برای این که از صف گلزنان این جام عقب نیفتد، بیش از همه به دنبال گلزنی در این بازی است. در طرف مقابل، تیم چرچسوف برای گلزنی در این دیدار حساب ویژهای روی دنیس چریشف باز کرده که در سه بازی مرحله گروهی، سه گل به ثمر رسانده است. با تمام این اوصاف، خیلی از روسها میدانند ماندن تیمشان در این مسابقات چیزی در حد یک رویای در دور دست است.

کرواسی و میل به تداوم موفقیت

بعد از آنکه تیم زلاتکو دالیچ توانست مرحله گروهی را با سه پیروزی و بالاتر از آرژانتین به پایان برساند، خیلیها بر این باور بودند که کرواتها میخواهند مثل جام جهانی 98 فرانسه دوباره شگفتی ساز شوند. آنها برای تکمیل شگفتی خود امشب باید در ورزشگاه نووگورود مقابل دانمارک قرار بگیرند که با دو تساوی و یک پیروزی به این مرحله رسیده است.

تقابل ستارههای هجومی کرواسی همچون راکیتیچ و مودریچ با دروازهبانی همچون کاسپر اشمایکل، باعث جذابتر شدن این بازی میشود. اشمایکل جوان از 13 شوتی که در مرحله گروهی به سمت دروازهاش شلیک شد، 12 توپ را مهار کرد و تنها یک گل و آن هم از روی نقطه پنالتی دریافت کرد. شش گل از هفت گل اخیر این تیم در نیمه دوم به ثمر رسیده و این نشان میدهد هر چه بازی به پایان نزدیکتر شود، شاگردان دالیچ برای حریف خطرناکتر میشوند. امید اول دانمارکیها برای این بازی، کریستین اریکسن است که در 16 بازی اخیر، روی 13 گل تاثیر مستقیم داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها