آرژانتین به زحمت و در دقایق آخر جواز مرحله حذفی را کسب کرد

گام‌های لرزان آلبی سلسته

روز سه‌شنبه و قبل از بازی حساس آرژانتین و نیجریه، خورخه والدانو اسطوره آرژانتینی‌ها در دهه‌های 70 و 80 مقاله‌ای در روزنامه گاردین نوشت و مشکلات این روزهای فوتبال کشورش را به زبان ساده و بخوبی بیان کرد. او عقیده دارد مشکل اصلی این روزهای آلبی سلسته این است که آرژانتینی‌ها بیشتر از آن‌که به فکر مهارت و نوع بازی کردن تیم‌شان باشند، به دنبال جنگندگی و شور و هیجان هستند. اتفاقات سه‌شنبه شب در ورزشگاه شهر سنت پترزبورگ در واقع نمونه کوچکی از حرف‌هایی بود که والدانو بیان کرد. بسیاری از هواداران آرژانتین و مشخصا بسیاری از 30 هزار نفر حاضر در ورزشگاه، به دنبال این بودند که بازیکنان تیم‌شان شور و هیجان بیشتری از خود نشان دهند.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۵۳

تا بخشهایی از زمان بازی نیز مسی و یارانش دقیقا همین خواسته و سیاست را پیاده میکردند. مدافعان و هافبکها با شدت و هیجان زیادی به سمت مهاجمان نیجریه میرفتند و در بعضی صحنهها برای زدن یک توپ ساده، بیش از یک بازیکن آرژانتین به هوا بلند میشدند.

اما وقتی خطای خاویر ماسکرانو روی بازیکن نیجریه اولین گل این تیم توسط ویکتور موزس را به همراه داشت، انگار واقعیت روی تلخ خود را بیش از همیشه به آرژانتینیها نشان داد. آنها تازه متوجه شدند که به چیزی بیش از هیجان و جنگندگی نیاز دارند. آنها بعد از گل موزس نزدیک به 40 دقیقه وقت داشتند با کسب پیروزی صعودشان به دور حذفی را قطعی کنند، اما در بیشتر مواقع بیهدف و بیبرنامه ظاهر شدند. وقتی هم در ده دقیقه پایانی گونزالو هیگواین یکی از بهترین موقعیتهای بازی را به بالای دروازه زد، امید آرژانتینیها بیش از پیش از بین رفت. اما در پایان کمتر کسی فکر میکرد که مارکوس روخو به قهرمان آلبی سلسته تبدیل شده و در میان ستارههایی همچون مسی، دی ماریا و آگوئرو گل پیروزی بخش تیمش را بزند.

نکته اینجاست که خورخه سمپائولی بعد از پایان بازی اشارهای به برنامههای تیمش نکرد و بر همان مسالهای تاکید داشت که والدانو پیشتر توضیح داده بود: بازیکنان من از جان و دل مایه گذاشتند و همین خصلت شانس ما را برای موفقیت در دورهای بعدی بیشتر میکند. بازیکنان آرژانتین با انگیزه زیاد تمام تلاششان را صرف کردند تا سبک بازیشان را به رقیب تحمیل کنند. او همچنین با تاکید بر نقش فوقالعاده مسی در تیمش ادامه داد: با مسی رؤیای انجام کارهای بزرگی در روسیه داریم. وظیفه من بهعنوان سرمربی، حفظ فرم فعلی مسی است.

خود مسی هم که با گلزنی در بازی سهشنبه شب، صدمین گل این جامجهانی را به ثمر رساند، در پایان بازی گفت: میدانستم که خدا با ما خواهد بود و ما را تنها نمیگذارد. ما اطمینان داشتیم پیروز این بازی خواهیم بود. بردن با این روش بسیار شیرین و شگفتانگیز است و ما لایق غلبه بر نیجریه بودیم.

حالا آرژانتین و ستارههایش شنبه باید به مصاف تیم فرانسهای بروند که بسیاری این تیم را از شانسهای قهرمانی در روسیه میدانند.

سبک بازی بازیکنان آرژانتین در بازی سهشنبهشب مقابل حریفی همچون نیجریه اگرچه برای کسب پیروزی کافی بود، اما حالا بسیاری از هواداران این تیم میدانند که تیمشان برای موفقیت مقابل شاگردان دیدیه دشان به چیزی بیش از شرط کافی نیاز دارند.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها