کشور آفتاب تابان امروز به یک اتفاق بزرگ در وولگوگراد فکر می‌کند: صعود ژاپن به عنوان تنها تیم آسیایی.
کد خبر: ۱۱۵۰۳۴۱

ژاپن در بازی اول کلمبیا را با نتیجه 2 بر یک شکست داد. این انتقام شکست 4 سال قبل بود. آنها در مرحله گروهی جام جهانی برزیل هم با هم بازی کردند که کلمبیا آن بازی را با نتیجه 4 بر یک به سود خود تمام کرد. بازی دوم ژاپن در برابر سنگال به تساوی 2-2 ختم شد تا ژاپن 4 امتیازی در صدر گروه آخر قرار بگیرد. حالا ژاپن با 4 امتیاز مقابل لهستان حذف شده می‌ایستد. تیمی که به لطف داشتن بازیکنان حرفه‌ای و بخصوص لواندوفسکی، رویاهای زیادی برای صعود از این گروه داشت؛ اما با دو شکست حذف شد. ژاپن برای اولین بار در جام‌جهانی2002 به دور بعد صعود کرد.

چشم بادامی‌ها آن سال با 7 امتیازدر صدر گروه قرار گرفتند و در دور بعد به مصاف ترکیه رفتند که با شکست، حذف شدند. در سال 2006 در مرحله گروهی حذف شدند و در سال 2010 باز هم به دور بعد صعود کردند و این‌بار در یک هشتم نهایی در ضربات پنالتی به پاراگوئه باختند. در دوره قبل در کمال شگفتی در گروهی آسان تنها یک امتیاز از بازی با یونان گرفتند و به ساحل عاج و کلمبیا باختند.

حالا ژاپنی‌ها این فرصت را دارند که باز هم رویاپردازی کنند. تیم آنها فقط با یک تساوی به دور بعد می‌رود و تنها تیم آسیایی خواهد بود که به یک‌هشتم نهایی می‌رسد. دیگر بازی امروز بین دو تیم سنگال و کلمبیا برگزار می‌شود. دیداری که برنده آن به دور بعد خواهد رفت. یک نگاه بدبینانه هم می‌شود به بازی ژاپن انداخت: لهستانی‌های حذف شده، شاید برای اعاده حیثیت، یک بازی خوب به نمایش بگذارند. اگر آنها برنده بازی شوند و بازی سنگال - کلمبیا با تساوی تمام شود، آن وقت لهستان با خود ژاپن را هم غرق خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها