با پایان دور دوم مسابقات مرحله گروهی ،کم کم می‌توان در مورد میزان توانایی تیمها صحبت کرد و بلندپروازی آنها را به چالش کشید.
کد خبر: ۱۱۴۹۹۳۴

برزیل قهرمان 5 دوره جام جهانی در هر دو دیدار خود به زحمت افتاد گرچه در هر دو دیدار مستحق برد راحت بود. برزیل با تیمی خوب و یکدست میتواند تا پایان برای قهرمانی بجنگد؛ به این شرط که نیمار کمی از نمایشهای فردیاش بکاهد و به خدمت تیم درآید.

آلمان، مدافع عنوان قهرمانی در هر دو مسابقه کمتر از اندازههای خود در جام جهانی 2014 نشان داد؛ اما مانشافت از جمله تیمهایی است که حتی اگر در بهترین شرایط هم نباشد، میتواند تا مراحل پایانی جام برود. اگر یواخیم لوو باز هم ترکیب تیمش را بشناسد، شرایط تیم بهتر خواهد شد. قلب دفاع آلمان با هوملز و بواتنگ، کند و آسیبپذیر و پاشنه آشیل تیم است.

اسپانیا شوک بزرگ تغییر مربی را پشت سر گذاشت ولی کماکان یکی از مدعیان است. کار غیرحرفهای لوپتگی با جواب دندانشکن فدراسیون فوتبال اسپانیا روبهرو شد. حالا وظیفه اصلی هیرو، هماهنگ کردن تیم و روحیه بخشیدن به بازیکنان مستعد است. او ضمنا باید کاستا را آرام کند که رفتارهای او به تنهایی میتواند تیم را از هم بپاشد.

فرانسه، کمتر از حد انتظار بازی کرد ولی دو برد به دست آورد و در شرایط خوبی است. مشکل فرانسه همچون برزیل است. در این تیم هم پل پوگبا سعی دارد به همه تلقین کند متفاوتتر از دیگران است و شاید مانند یورو 2016، فرانسه قربانی همین تفکرات شود.

5 ـ وضعیت آرژانتین و پرتغال که با داشتن بهترین بازیکنان یک دهه اخیر فوتبال جهان نگاهها را به خود معطوف میکنند، متفاوت است. پرتغال مثل یورو تیمی پرتلاش و سختکوش است. آنها میتوانند حریفان خود را با کار دفاعی تا مرز جنون پیش ببرند و رونالدو هم این توان را دارد که بازی را دربیاورد. در نقطه مقابل در آرژانتین هیچ چیز سر جای خودش نیست. تیمی از هم گسیخته و فاقد توانایی که نه دروازهبان خوبی دارد نه مدافعان توانمند و نه هافبکهایی که بتوانند موقعیتسازی کنند. این تیم، یک مسی دارد که قادر نیست به تنهایی شرایط را عوض کند و فشار روانی بالا، او را به ستوه آورده و نمیتواند نیمی از تواناییهای بیمانندش را ارائه کند.

6 ـ بجز این تیمها باید به دو مدعی خاموش اشاره کنم: بلژیک و کرواسی. با بازیکنانی که یا ستاره هستند یا توانایی ستاره شدن دارند. این دو تیم با این وضعیت فعلی، میتوانند تا روزهای آخر جام دوام بیاورند. ضمن آنکه نباید انگلیس و مکزیک را هم از یاد ببریم که تا اینجای جام خوب بودهاند.

مزدک میرزایی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها