رضا مهرانفر، کارگردان برنامه «کودک شو» درباره ساخت این برنامه تلویزیونی به مهر گفته است: ذهنیت اولیه ما تولید یک برنامه جذاب خانوادگی بود.
کد خبر: ۱۱۴۹۲۹۶

معمولا برنامههای ساخته شده با این مضمون در تلویزیون یا مخصوص گروه کودک هستند یا به بزرگسالان اختصاص دارند، اما هدف ما حضور همزمان بزرگترها و فرزندانشان یعنی پدر، مادر و کودک در برنامهای سرگرمکننده بود. وی ادامه داد: تحقیق مفصلی انجام دادیم و مولفههای مختلفی را در نظر گرفتیم تا درنهایت تصمیم به ساخت برنامه در این شکل و قالب گرفته شد. البته چند مساله برای ما مهم بود؛ اول بازی کردن و لذت بردن کودکان، دوم درگیرنشدن بچهها در رقابت بزرگترها و سوم بار آموزشی برای خانوادهها به شکل غیرمستقیم.

حلقه گمشده

محمدحسین لطیفی، کارگردان سریال سر دلبران درباره چرایی پرداختن به زندگی یک روحانی گفته است: من شخصاً دوست داشتم روی موضوعی کار کنم که نو و بدیع بوده یا شاید کمتر فیلمسازی این ریسک را میپذیرفت تا پای انتقادات و هجمههای بعد آن بایستد. واقعیت این است که در کشور ما از قشر روحانی بهگونهای صحبت میشود که گویا تنها یا سیاسی است یا دینی! اما در «سر دلبران» گفتیم که فصل اجتماعی روحانیت را که حلقه گمشده و مغفوله این قشر بهشمار میرود رمزگشایی کنیم. این کارگردان در ادامه گفته است: برای ما بافت اصلی قدیمی شهر مهم بود که خوشبختانه این فضا در شهر یزد وجود داشت. چون در دیگر شهرها شاهد یک بههم ریختگی معماری قدیمی بودیم. از این جهت این منطقه انتخاب شد و دلیل دیگری نداشت.

کپی برداری سطحی از آثار خارجی

عباس رافعی، کارگردان سینما درباره تولید آثار بومی به باشگاه خبرنگاران گفته است: اگر فیلمی از ژاپن ببینید بجز چهره بازیگرها، فضا و لحن فیلم نشان میدهد که اثر ژاپنی است، اما در عمده فیلمهای ما این اتفاق نمیافتد.

وی با بیان اینکه مخاطب امروز سینمای ما تمام ایران است، ادامه داد: مردم فیلمهای ترکی، هالیوودی و... را میبینند و از تکرار این نوع قصهها که متاسفانه در سینمای ما هم در حال پرداخت است، خسته شدهاند. چرا که ما در جریان اصلی سینما در حال کپیبرداری از سوژه و ساختار فیلمهای خارجی و سطحی هستیم که این باعث شده مفهومی به اسم سینمای ملی در فیلمهای ما از بین برود.

این سریال مرا ترساند

در شب حضور امیرمحمد زند در برنامه ماه مهربانی شبکه دو وقتی مجری برنامه از چهره جدی همراه با مهربانی او در بیشتر نقشهایی که ایفا کرده، سخن گفت، این بازیگر خاطرنشان کرد که اتفاقا چند سال قبل در مجموعه فوقسری نقشی منفی داشته است با این وجود او سعی کرده از آنجا که نقش به اندازه کافی منفی بوده مقداری طنز هم به آن اضافه کند. او درباره حضورش در سریال «او یک فرشته بود» هم گفت در زمان نمایش این مجموعه فضا و موقعیتهای آن به شکلی بود که او را میترساند. او افزود که حتی تیتراژ ابتدایی مجموعه که موسیقیاش را آریا عظیمینژاد ساخته بود هم بسیار او را میترساند. زند گفت اولین حضورش در مقام بازیگر در مجموعه
هزاران چشم به کارگردانی کیانوش عیاری بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها