1.‌ این روزها بازار سفرهای تابستانی داغ است و خیلی‌ها ترجیح می‌دهند مسیر طولانی سفر را با هواپیما طی کنند. اگر شما هم قرار است با هواپیما به سفر بروید دانستن این نکات می‌تواند کمکتان کند تا تجربه بهتری از این سفر داشته باشید.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۳۴

2. سبک سفر کنید. بار کوچکتری بردارید که بتوانید با خودتان به کابین ببرید و در فرودگاه نه معطل تحویل گرفتن چمدانتان شوید و نه نگران گم شدن وسایلتان باشید.

3. صندلی مناسب رزرو کنید. صندلیهای کنار پنجره بهترین گزینه هستند و صندلیهای عقب هواپیما امنترینشان. آمارهای موجود از تصادفات هوایی نشان میدهد که مسافران صندلیهای عقب هواپیما شانس بیشتری برای نجات داشتهاند. اما اگر با نوزاد سفر میکنید بهتر است قسمت جلو هواپیما و صندلیهای مجاور دیواره هواپیما را رزرو کنید. جلوی هواپیما فضای بیشتری وجود دارد و نشستن در این قسمت برای شما و نوزاد شما راحتتر است. یک پیشنهاد ویژه هم برای شما داریم اینکه از پروازهای شب استفاده کنید تا نوزاد شما راحتتر بخوابد.

4. برای جلوگیری از گرفتگی گوشها بر اثر فشار ایجاد شده هنگام برخاست و فرود هواپیما میتوانید آدامس بجوید یا دهان خود را باز نگه دارید.

5. باخودتان یک بالش مسافرتی همراه ببرید. ترجیحا بالش پنبهای و نه بادی.

6. اگر از رژیم غذایی خاصی پیروی میکنید غذایتان را حتما همراه ببرید چون غذای پروازهای اکونومیک برای همه مسافران مناسب نیستند.

7. یک کتاب صوتی یا الکترونیک روی موبایلتان بریزید و در طول سفر هوایی خود را با آن سرگرم کنید.

8. تمام مدت پرواز را ننشینید و در پروازهای طولانی هر از گاهی از جا بلند شوید و قدم بزنید تا خون در پاهایتان جریان پیدا کند و دچار تورم پا، کمردرد، پادرد و گرفتگی عضله نشوید.

9. بالای صندلی هواپیما دریچه هوا تعبیه شده، اما خیلیها به محض سوار شدن به هواپیما هواکش بالای سرشان را خاموش میکنند. حتی اگر سردتان باشد، بهتر است هواکش را خاموش نکنید تا باکتریهایی که در هوا جریان دارند از اطراف شما دور شوند.

10. اگر ترس شدید از پرواز دارید و برای خوابیدن در هواپیما با مشکل مواجه میشوید، بهتر است پیش از سفر به دکتر مراجعه کنید تا برای کاهش اضطرابتان یک آرامشبخش مناسب تجویز کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها