علی اکبر استاد اسدی از جام جهانی ، تفریحات و سفرهایش می‌گوید

هیچ جا برایم «مشهد» نمی شود!

کمتر کسی است که با فوتبال، این بازی جهانی آشنا باشد و نام علی اکبر استاد اسدی به گوشش نخورده باشد.
کد خبر: ۱۱۴۸۶۹۲

یکی از بازیکنان قدیمی ایران که با شنیدن نامش به سالهای دور برمی گردیم. به جام جهانی 1998 و چقدر زود میگذرد آن سالها و چقدر زود از یاد برده میشوند مردان فوتبال. او نه تنها در فوتبال برای ایرانیان معروف بود که در پهلوانی و در دفاع مقدس هم برای خودش کسی بوده است. جام جهانی را بهانه کردهایم برای صحبت کردن با او. کسی که طرفدار تیم آلمان است و دوست دارد این مدافع قهرمانی باز هم جام را بالای سرش ببرد، گرچه تا به این جای کار آلمان مدافع قهرمانی نتوانسته بازی قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارد.

فوتبال

نمیتوانم از بازی ایران در مقابل مراکش دفاع کنم، چرا که خوب بازی نکردیم و شاید بتوانم بگویم شانس با ما یار بود و ما در دقیقه آخر توانستیم بازی را ببریم. جام جهانی از سطح بالایی برخوردار است و ما باید بتوانیم خودمان را به آن سطح برسانیم تا بتوانیم در مقابل تیمهای بزرگی چون پرتغال و اسپانیا بازی کنیم. البته من امیدوارم که بازیهای خوبی را شاهد باشیم و از یک فوتبال واقعی لذت ببریم.

توضیح تکمیلی

در مرحله گروهی رقابتهای جام جهانی فوتبال روسیه، ایران به مصاف مراکش رفت. ملیپوشان ایران پس از یک بازی نفسگیر و پربرخورد، با نتیجه یک بر صفر پیروز میدان شدند و سه امتیاز ارزشمند را به دست آوردند. ایران در آخرین موقعیت، در دقیقه 95 روی دروازه مراکش هجوم برد و با گل به خودی بوهادوز، ایران پیروز میدان شد.

طرفداری از آلمان

قطعا طرفدار تیم آلمان بوده و هستم. معتقدم فوتبال آلمان چه به لحاظ فنی و چه تکنیکی در سطح بالایی قرار دارد و بازیکنان قدر موقعیتهایی را که در آن قرار میگیرند بخوبی میدانند.

توضیح تکمیلی

تیم ملی فوتبال آلمان از سال 1908، نماینده کشور آلمان در مسابقات بینالمللی است. این تیم پس از برزیل دومین تیم ملی موفق فوتبال در دنیاست که چهار بار قهرمان جام جهانی فوتبال شده و یکی از پر افتخارترین تیمهای دنیا محسوب میشود.

قهرمانی جام

تا الان که بازیها را نگاه میکنیم تیمی راکه به طور جدی در مسیر قهرمانی گام برداشته باشد را ندیده ایم. فکر میکنم هنوز قضاوت در این مورد کمی زود باشد. باید منتظر باشیم و تمام بازیهای مرحله اول را ببینیم بعد در این مورد که چه کسی قهرمان میشود نظر داد. البته من فکر میکنم همچنان آلمان قهرمان است.

کتاب

خیلی اهل کتاب خواندن نیستم. راستش فرصت کافی برای این کار نداشتم و همیشه زندگی و گرفتاری و مشکلات آن باعث شده از آن دور بمانم.

سریال

سریال را دوست دارم. سعی میکنم خودم را برای سریالهایی که دوست دارم برسانم. «ساخت ایران» از آن سریال هایی است که دیدنش خالی از لطف نیست و توصیه میکنم دوستانی که ندیدند این فیلم را ببینند.

فیلم سینمایی

«لاتاری» را دوست داشتم. خوب پرداختن به مسائل روز برای رفع آن یکی از مواردی است که باید در فیلمسازی مورد توجه قرار بگیرد. من فکر میکنم لاتاری از این ویژگی برخوردار است.

صعود از مرحله گروهی

صحبت در این باره سخت است و سخت میشود قضاوت کرد که آیا از این مرحله صعود خواهیم کرد یا نه. چون هیچ چیز در فوتبال غیر ممکن نیست. همانطور که در دقیقه آخر بازیکن مراکشی گل به خودی زد و ما سه امتیاز را کسب کردیم. پس همانقدر که احتمال بازماندن از صعود هست همانقدر هم می‌‌توان به صعود امید داشت که منوط به بازی بچههاست. خیلی از بچهها در سطح انتظار ظاهر نشدند و باید بدانند که فرصت کم است و باید هر آنچه در چنته دارند را بروز دهند. چرا که مردم ایران چشم انتظار یک فوتبال حرفهای از بچهها هستند.

توضیح تکمیلی

در گروه B جام جهانی 2018 روسیه، پرتغال، قهرمان یورو 2016، اسپانیا قهرمان جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی و رقابتهای یوروی 2008 و 2012 با ایران و مراکش رقابت میکنند.

سفر

تقریبا با توجه به شرایط شغلی همه جای ایران را از نزدیک دیدهام و همه جای ایران را دوست دارم. اما سفر به مشهد چیز دیگری است. فکر میکنم مشهد و سفر به مشهد برای هر ایرانی خاطرات زیادی به همراه دارد. طبعا برای من هم همین طور است. آن فضای معنوی و شلوغی مشهد را بیاندازه میپسندم. شلوغی و گم شدن میان آدمهایی که هر کدام به دلیلی رهسپار این شهر شدهاند و با نگاهی به گنبد و ضریح امام رضا (ع) درخواستی دارند.

خواننده

خوب این یک چیز خیلی سلیقهای است، موسیقی سنتی و پاپ و... گوش میدهم، اما از این میان صدای محسن ابراهیمزاده را بیشتر میپسندم. خواننده جوانی که من واقعا از شنیدن صدای او لذت میبرم. از آن جوانهایی است که من فکر میکنم آیندهای درخشان در انتظار اوست .

جعفر برزگر - خبرنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها