وقتی در سپتامبر 2016 گری ساوت گیت، جانشین سم آلاردایس در تیم ملی انگلیس شد، همه تصور می‌کردند این مربی جوان برای مدتی کوتاه هدایت سه شیرها را بر عهده دارد تا غائله رسوایی آلاردایس در زمینه شرط‌بندی تمام شده و بعد از چند ماه مربی دیگری جانشین او شود.
کد خبر: ۱۱۴۸۳۱۶

اما جوانان انگلیسی با هدایت این مربی جوان توانستند فراتر از حد انتظار ظاهر شده و براحتی به مسابقات جامجهانی صعود کنند. این تیم در حالی که در ده مسابقه قبلی خود شکست نخورده امشب در شهر وولگوگراد به مصاف تونس میروند و امید دارند تا خاطرات تلخ جامجهانی برزیل را از ذهن انگلیسیها پاک کنند. در ناکامی سه شیرها در جام‌‌های جهانی اخیر همین بس که آخرین پیروزی آنها در جامجهانی به سال 2010 و بازی مقابل اسلوونی بازمیگردد.

تیم ساوت گیت فاکتورهای مثبت متعددی دارد که نه تنها برای بازی فردا، بلکه برای ادامه این جام میتوان به آنها امیدوار بود. در واقع پس از بازنشسته شدن ستارههای قدیمی انگلیس، دوران جدیدی متشکل از ستارههای جوان تحت نظر ساوت گیت شروع شده است. هری کین، مهاجم و کاپیتان این تیم یکی از نقاط قوت انگلیسیها در دو سال گذشته بوده است. در تیمهای پر ستاره، همیشه یکی از نگرانیهای شیرین سرمربی انتخاب ترکیب اصلی تیم است. ساوت گیت هم در این زمینه با سوالات متعددی روبهرو ست. اینکه در خط میانی سه نفره خود از اریک دایر استفاده کند یا جردن هندرسون یا از بین مارکوس راشفورد و جسی لینگارد کدام یک را برای خط حمله استفاده کند؟ همه اینها برگهای برندهای است که امشب برای تونس و سایر رقبای انگلیس رو میشود.

در طرف مقابل شاگردان نبیل معلول اگرچه در بازیهای مقدماتی با سه دفاع بازی کردند، اما تجربه نشان داده که مقابل تیمهایی همچون انگلیس و بلژیک با دفاع پنج نفره وارد زمین میشوند. استفاده حداکثری از ضد حملات، روشی است که تونس در مقابل تیمهای بزرگ دارد و در این مورد روی بازیکنانی همچون وهبی خضری و سخیری حساب ویژهای باز کرده است. این سومین تقابل انگلیس با تونس به حساب میآید. در دو تقابل قبلی یک بازی به تساوی و یک بازی با پیروزی انگلیس همراه شد که مربوط به جام جهانی 1998 فرانسه بود. سه شیرها امیدوارند با کسب دومین برد مقابل تونس، بعد از هشت سال بار دیگر طعم پیروزی را بچشند. در دیگر بازی این گروه نیز بلژیک با فوجی از ستارههایش به مصاف پانامایی میرود که اولین حضورش در جامجهانی را جشن میگیرد.

راهکار انگلیسیها برای جلوگیری از مصدومیت

هوای شهرهای مختلف روسیه یکسان نیست و همین مساله به نگرانی تیمهای پزشکی کشورها تبدیل شده است. در این میان انگلیسیها دست به کار شده و با استفاده از تکنولوژی سعی دارند مانع از آسیبدیدگی بازیکنانشان شوند. دمای هوا در محل تمرینی سه شیرها در رپیتو در هفته جاری به حدود 12درجه رسید. این در حالی است که دمای محل بازی امشب آنها در شهر وولگوگراد حدود 33درجه سانتیگراد بود.

برای حل این معضل دانشگاه لاگ بورگ در سال 2012 شلوارهایی را طراحی کرد تا خطر مصدومیت بازیکنان انگلیس در جام جهانی روسیه را کاهش دهد. این شلوارها که دارای سیستم گرمایشی بوده، پای بازیکنان را در یک دمای ثابت نگه داشته و کشیدگی، پارگی و آسیب دیدن عضلات پا را تا حدود زیادی محدود میکند. شاگردان گری ساوت گیت در جلسات تمرینی، 15 دقیقه پیش از آغاز بازی و در بین دو نیمه هربازی از این شلوارها استفاده میکنند.

به نظر محبوبیت این شلوارها رو به افزایش است و آنطور که گفته میشود تیمهای منسیتی، لسترسیتی، سوانسی، لیدز و تیم ملی ولز در فصل آتی از این شلوارها استفاده خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها