گاهی ممکن است یک طرح گرافیکی، پوستر یا هر فایل دیگر را از اینترنت جست‌وجو کرده یا از دوستان خود دریافت کنید و بخواهید همچون متون موجود روی آن، متن‌های دیگری را اضافه کرده یا بخشی از متن‌های موجود را ویرایش کنید.
کد خبر: ۱۱۴۸۱۶۳

در این شرایط اطلاعات از نام فونتهایی که برای نوشتن متنها در بخشهای مختلف طرح استفاده شدهاند بسیار ضروری است، چراکه شما نیز باید با همان فونتها متنهای جدید را اضافه کرده یا متنهای قبلی را ویرایش کنید و فایل لایهباز طرح موردنظر را نیز در اختیار ندارید. دوست دارید با یک ترفند ساده، نام فونتی را که برای نوشتن متن مربوطه روی طرح گرافیکی شما استفاده شده است تشخیص دهید یا شبیهترین فونت به آن را پیدا کنید؟ انجام این ترفند هم با نرمافزار فتوشاپ امکانپذیر است و هم با کمک برخی سرویسهای آنلاین که در ادامه شما را با روش استفاده از هر دو آشنا میکنیم.

فتوشاپ

طرح موردنظرتان را در فتوشاپ باز کنید.

با انتخاب ابزار انتخاب محدوده (Selection Tool) که با فشار کلید M نیز فعال میشود، محدودهای از تصویر را که متن موردنظرتان در آن وجود دارد، انتخاب کنید.

از منوی Type روی Match Font کلیک کرده و منتظر بمانید تا نام فونت مربوطه یا شبیهترین فونت به محدوده انتخابی شما نمایش داده شود.

سرویسهای آنلاین

روش استفاده از سرویسهای آنلاین در حالت کلی به این صورت است که شما تصویر موردنظرتان را آپلود میکنید. این سرویسها بخشهای متنی موجود در تصویر را بهصورت هوشمندانه تشخیص داده و شبیهترین فونت به هر بخش را به شما نمایش میدهند.

در برخی از این سرویسها فونتهایی که تشخیص داده میشوند نیز بهصورت رایگان برای دانلود در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

برخی از معروفترین سرویسهای تشخیص آنلاین نام فونت از لینکهای زیر در دسترس هستند:

https://www.myfonts.com/WhatTheFont

https://www.fontsquirrel.com/matcherator

https://www.whatfontis.com


امیر عصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها