درمان‌های طبیعی و علمی را بشناسیم

درمان خانگی دردهای شایع

امروزه افراد زیادی از داروهای شیمیایی که می‌توانند مواد سمی را وارد بدن کنند رویگردان می‌شوند و به درمان‌های طبیعی روی می‌آورند.
کد خبر: ۱۱۴۷۱۴۹

درمانهای طبیعی متعددی در طول قرنهای گذشته برای درمان بیماریهای مختلف مورد استفاده قرار گرفتهاند که بسیاری از آنها مورد تائید علم نیز قرار دارند. موارد زیر برخی از این درمانها هستند:

درمان درد گوش با لیمو

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما لیمو یک درمان قدیمی برای درد گوش است. ریختن چند قطره لیموی تازه به داخل گوش و تمیز کردن گوش به آرامی و به مدت یک دقیقه به بهبود درد گوش کمک میکند. آبلیمو با تثبیت سطح pH محیط داخل گوش، باعث تسکین درد آن میشود.

جلوگیری از ریزش مو با گزنه

برگهای گیاه گزنه حاوی میزان زیادی پروتئین، کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، بتاکاروتن و ویتامینهای A، C، D و Bکمپلکس هستند. این ویتامینها و مواد معدنی از مواد مغذی مورد نیاز برای رشد و حفظ و تقویت موی سر بهشمار میآیند. جوشاندن 4 تا 6 برگ گزنه در یک لیوان آب و شستن موی سر با آنها به تقویت موها کمک میکند. باید توجه داشت که برگهای گزنه حاوی مقدار زیادی سیلیکا نیز هستند که دوزهای بالای آن میتواند برای مو مضر باشد.

بوی بد دهان با کرفس

کرفس یک درمان قدیمی برای بوی بد دهان است. به جای جویدن آدامس، میتوانید جویدن چند ساقه کرفس را امتحان کنید.

درمان بیماری حرکت با زیتون

دانههای زیتون دارای خواصی هستند که میتواند به بهبود بیماری حرکت کمک کند. زیتون دارای مقدار زیادی تانن است که از تولید بیش از حد بزاق جلوگیری میکند.

جلوگیری از سوءهاضمه با زردآلوی خشک

زردآلوی خشک حاوی مقادیر زیادی فیبر خوراکی است که به هضم بهتر و جلوگیری از نفخ کمک میکند. اگر معمولا بعد از غذا احساس خوبی ندارید، میتوانید زردآلوی خشک را امتحان کنید.

منبع: ba-bamail.com

یاسمین مشرف

مترجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها