آزمایش‌هایی ضروری که مردان باید انجام دهند

افزایش شانس زندگی سالم

آزمایش‌های پزشکی منظم به تشخیص زودهنگام مشکلات سلامت و درمان بموقع آنها کمک می‌کنند. با این حال تحقیقات آکادمی پزشکان خانواده آمریکا نشان می‌دهد درصد زیادی از مردان برای انجام آزمایش‌های سلامت که می‌تواند شانس برخورداری آنها از زندگی طولانی‌تر و سالم‌تر را افزایش دهد مراجعه نمی‌کنند. موارد زیر آزمایش‌هایی هستند که پزشکان انجام آنها را به مردان توصیه می‌کنند:
کد خبر: ۱۱۴۶۶۸۱

سلامت قلب

آزمایش فشارخون: باید دستکم هردوسال یکبار انجام شود. فشار خون بالا میتواند به انواعی از مشکلات سلامت مثل حمله قلبی، نارسایی قلب، سکته، بیماریهای کلیه و زوال عقل منجر شود.

آزمایش کلسترول: برای ارزیابی ریسک بیماریهای قلبی، مجموع کلسترول، LDL،HDL و تریگلیسیرید باید دستکم هر پنج سال یکبار اندازهگیری شود. بهتر است این آزمایش در افرادی که از دیابت، مشکلات کلیه یا مشکلات سلامت دیگری رنج میبرند با فواصل کمتری صورت بگیرد.

سلامت روده بزرگ

غربالگری سرطان: کولونوسکوپی بهتر است هر ده سال یکبار و آزمایش مدفوع هر یک سال یک بار انجام شود. با پزشکتان درمورد اینکه کدام گزینه برای شما بهتر است صحبت کنید. برای کسانی که ریسک ابتلا به سرطان کولون در آنها متوسط است، آزمایشها باید بین 50 تا 75 سالگی انجام شود.

سلامت ریه

سرطان ریه: غربالگری سالانه سرطان ریه باید برای بزرگسالان بین 55تا 80 سال که دارای سابقه سیگار کشیدن هستند، در حال حاضر سیگار میکشند یا مصرف سیگار را در 15سال گذشته ترک کردهاند انجام شود.

سلامت پروستات

آزمایش سرطان پروستات: آزمایش آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) میتواند باعث تشخیص زودهنگام سرطان پروستات شود. توصیه میشود مردان 50 تا 70 ساله با پزشک خود در مورد مناسب بودن این آزمایش برای آنها بر اساس سابقه خانوادگی و دیگر فاکتورهای خطر
مشورت کنند.

دیابت

آزمایش گلوکز: مردان 45 سال به بالا یا مردان با سنین پایین تر از 45سال که BMI یا شاخص توده بدنی آنها بیشتر از 25 است یا دستکم یکی از ریسک فاکتورها مثل فشارخون بالا یا سابقه خانوادگی دیابت را دارند بهتر است هر سه سال یکبار آزمایش گلوکز را انجام دهند.

آزمایشهایی که باید یک بار در طول عمر انجام شوند

هپاتیت C: (HCV)C اگر متولد سالهای 1324 تا 1344هستید با پزشکتان در مورد انجام این آزمایش صحبت کنید.

پوکی استخوان: مردان 50 تا 70 سال در صورتی که یکی از ریسک فاکتورهای پوکی استخوان مانند مصرف طولانی مدت استروئیدها، وزن کم، مصرف سیگار، مصرف الکل یا سابقه خانوادگی این بیماری را دارند باید مورد آزمایش پوکی استخوان قرار بگیرند.

منبع: trihealth.com

مترجم: یاسمین مشرف

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها