هنرمندان از وضعیت هنر ضد صهیونیستی می‌گویند

هنر، مرهم دردهای فلسطین

هر قدر هم زمان بگذرد و روزها یکی پس از دیگری طی شوند، باز هم درد فلسطین، درد هر مسلمانی است، درد هر انسانی است، دردی است که جهان اسلام ساده از کنارش نمی‌گذرد و آن را به فراموشی نمی‌سپارد. روز گذشته، مانند هر سال هموطنانمان در سراسر ایران فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر دادند و یک روز قدس به‌یاد ماندنی دیگر را در حافظه تاریخ ثبت کردند.
کد خبر: ۱۱۴۶۴۷۵

برای چهلمین سال پیاپی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، باز هم فریاد دادخواهانه مردم در خیابانها و کوچهها پیچید و به جهان یادآوری کرد، گذر زمان حق و حقیقت را کمرنگ نمیکند. طی چهار دههای که از آن گفتیم، هنر هم همواره برای دفاع از مردم فلسطین در تکاپو بوده و هنرمندان بسیاری به خلق اثر در این عرصه پرداختهاند. تاآنجا که هنر پایداری و مقاومت هم بسیار به این موضوع پرداخته و آثار ارزندهای خلق شده است. روز گذشته، هنرمندان هم اظهار نظرهایی درباره هنر مقاومت داشتند، برخی اتفاقات خوب را بیان کردند و نسبت به برخی کم کاریها هم در این عرصه هشدار دادند.

اعظم بروجردی، نویسنده و کارگردان تئاتر درباره وضعیت پرداختن به موضوع مقاومت مردم مظلوم فلسطین در عرصه هنرهای نمایشی به مهر گفت: موضوع مردم مظلوم فلسطین موضوعی نیست که بتوانیم نسبت به آن بیتفاوت باشیم زیرا ظلم و ستمهایی که به این مردم مظلوم روا میشود، تن انسان را به لرزه میاندازد، اما بهتر است مدیران و مسئولان شرایطی را فراهم کنند تا توجه و تمرکز هنرمندان را برای تولید آثاری با موضوع مقاومت مردم مظلوم فلسطین، جلب کنند.

او با اشاره به اینکه بهعنوان یکی از اعضای هیات بازخوان شانزدهمین جشنواره بینالمللی تئاتر مقاومت فعال است، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ نمایشنامه متقاضی حضور در این جشنواره را خواندهام، ولی هیچکدام از آنها به موضوع مقاومت مردم مظلوم فلسطین نپرداختهاند پس بهتر است در فراخوان جشنوارههایی چون جشنواره تئاتر مقاومت، اولویـت و توجهی به موضوع فلسطین وجود داشته باشد تا آثاری در این زمینه ارائه شوند.

این هنرمند عرصه تئاتر معتقد است جشنوارهها میتوانند تمرکز خوبی روی تولید آثار با موضوع مقاومت مردم مظلوم فلسطین ایجاد کنند؛ همانند اتفاقی که جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) رقم زد و روی تولید آثاری با موضوع و مفاهیم زندگی و شخصیت و تأثیرگذاری امام هشتم شیعیان متمرکز شد.

بروجردی با بیان اینکه جای پرداختن به موضوع مقاومت مردم مظلوم فلسطین در تئاتر ما خالی است، تاکید کرد: باید از سوی مدیران و مسئولان مربوطه برنامهریزی برای ایجاد تمرکز روی این موضوع وجود داشته باشد. اگر برنامهریزی و حمایت مناسبی در این زمینه داشته باشیم، به طور حتم آثاری تولید میشوند که حتی میتوانند در کشورهای دیگر اجرا و فرهنگ مقاومت مردم مظلوم فلسطین را گسترش دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها