اولین مجموعه از جنگنده‌های پیشرفته‌ اف-35بی بعد از سه هزار مایل پرواز از آمریکا وارد خاک انگلیس شده و از ماه دسامبر عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۶۳۷۰
پیوستن اولین مجموعه از اف 35 به ارتش انگلیس +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، چهار فروند جنگنده «اف-۳۵ - بی» متعلق به شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» به ناوگان نیروهای هوایی و دریایی انگلیس ملحق شد.

به نوشته سایت شبکه خبری بی.بی.سی، این جنگنده‌ها که هریک ۹۲ میلیون پوند قیمت دارد، از پایگاه دریایی در جنوب کارولینا، ۳ هزار مایل به سوی پایگاه هوایی مارهام در نورفولکِ بریتانیا پرواز کرده‌اند.

انتظار می‌رود این جنگنده‌ها از اواخر ماه دسامبر سال جاری میلادی عملیاتی شده و ارتش انگلیس مجموعا قصد خرید ۱۳۸ فروند هواپیما از شرکت هوایی لاکهید مارتین دارد.

قرار بود ۵ جت اف ۳۵ بی از کارولینای جنوبی به سوی انگلیس پرواز کنند اما یکی از جنگنده‌ها مجبور به سوختگیری در مسیر شد و فعلا از پرواز جا مانده است.

ورود این جنگنده‌ها به ارتش انگلیس حائز اهمیت است و توسط نیروهای هوایی و دریایی این کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین قرار است ۵ فروند جنگنده «اف-۳۵اس» در ماه جولای به نیروی هوایی انگلیس ملحق شود.

«گاوین ویلیامسون» وزیر دفاع انگلیس ورود این جنگنده‌ها را عاملی برای تغییر نامید و گفت این جنگنده‌ها برای محافظت از انگلیس و متحدانش از تهدیدات در سراسر جهان استفاده می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها