رضا قوچان‌نژاد در گفت‌وگو با جام‌جم:

دوست دارم در جام‌جهانی گل بزنم

رضا قوچان‌نژاد دومین حضور در جام‌جهانی را تجربه می‌کند. در دوره قبلی مقدماتی او سرنوشت‌ساز بود. موفق شد یک گل به قطر و یک گل به کره‌جنوبی را بزند و عامل اصلی صعود ایران باشد. رضا در جام‌جهانی برزیل هم تک گل ایران را وارد دروازه بوسنی کرد. او از آن مسابقه به تلخی یاد می‌کند و می‌گوید دوست ندارد گل بزند و تیم‌ملی ببازد. در آن مسابقه رضا یک گل زد ولی در نهایت ایران 3 بر یک بازی را باخت و از جام‌جهانی حذف شد. رضا حالا در آستانه شروع جام‌جهانی روسیه از رقابت در خط حمله تیم‌ملی می‌گوید. او همچنین تاکید می‌کند که بازی با ترکیه فرصت خوبی برای شناخت تیم بود، نه فرصتی برای انتقاد. گوچی در گفت‌وگو با جام ورزشی توضیحاتی درباره آخرین شرایط تیم می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۴۵۹۶۲

رضا، درباره آخرین وضعیت تیمملی برایمان صحبت کن.

خدا را شکر تا اینجا کمپ خیلی خوبی در ترکیه برگزار کردهایم. تمرینات خیلی خوبی داشتهایم و انشاا... تا زمان برگزاری جامجهانی آمادهتر میشویم. همه در تیمملی کار خودشان را میکنند و در این مساله شک نداشته باشید. فقط امیدوار بودیم بتوانیم بازیهای بیشتری داشته باشیم ولی همانطور که متوجه شدید متاسفانه بازی دوستانه با یونان لغو شد. این کار هم از سوی طرف یونانی صورت گرفت. اگر نمیخواستند بازی کنند باید از ابتدا میگفتند ولی نه حالا که ما روی مسابقه حساب کرده بودیم. بازی با یونان میتوانست تاثیر زیادی روی آمادهسازی ایران داشته باشد. یونان از تیمهای خوب اروپایی است و میتوانست برای ما یک محک جدی باشد ولی متاسفانه این بازی را از دست دادیم. امیدواریم یک مسابقه دیگر جایگزین شود.

بازی با ترکیه به ما نشان داد هنوز ضعفهایی داریم. این ضعفها را چطور از بین میبریم؟

یکی از مشکلات ما این بود که ماهها کنار هم بازی نکردیم. فکر کنم حدود شش ماه از آخرین باری که ترکیب اصلی کنار هم بازی کرده بود، میگذشت. ما خیلی تلاش کردیم تا در تمرینات مشکلات را حل کنیم.

بزرگترین مشکل ما هم ناهماهنگی بود. قطعا تا فرصت باقی مانده تا جامجهانی هم در تمرینات و هم در بازی دوستانه با لیتوانی مشکل را برطرف میکنیم و با آمادگی زیاد به دیدار با مراکش، اسپانیا و پرتغال میرویم. همه انگیزه داریم.

فکر میکنی راز موفقیت در جامجهانی روسیه چیست؟

راز موفقیت در جامجهانی روسیه این است که بتوانیم یک تیم باشیم. این مهمترین چیزی است که میتواند باعث موفقیت ایران شود. در جامجهانی قبلی یادتان هست همه فکر میکردند ما هر سه مسابقه خود را میبازیم. جلوی نیجریه مساوی کردیم و در بازی با آرژانتین حق مان شکست نبود. دیدید در آن مسابقه چقدر خوب بازی کردیم چون همه متحد بودیم و رسانهها هم اعتقاد داشتند که یک تیم هستیم. این بار هم به نظرم باید یک تیم باشیم.

جلوی ترکیه در دفاع متزلزل بودیم و این باعث شد تا انتقادهایی هم مطرح شود.

بازیهای دوستانه برای همین چیزهاست. ما باید در این مسابقات به زمین برویم و خودمان را بهتر از قبل بشناسیم. بعد از نزدیک به شش ماه تیم دوباره کنار هم قرار گرفت و مشخص شد ما نیاز به هماهنگی بیشتری داریم. به نظرم نباید به خاطر اتفاقاتی که در یک بازی دوستانه میافتد از تیمملی انتقاد شود. الان وقت حمایت است. نمیگوییم انتقاد نشود. انتقاد اتفاقات سازنده است. ما همیشه نظرهای خوب را میگیریم و برای بهبود خودمان استفاده میکنیم ولی بازی دوستانه فرصتی برای انتقاد نیست، بلکه باید ببینیم مربی تیمملی چه هدفی از برگزاری مسابقه داشته است. ترکیه از تیمهای خوب است و شک نکنید اگر بازی تکرار شود دیگر به این نمیبازیم. ما در 15 دقیقه اول خوب نبودیم و بد بازی کردیم ولی در ادامه خیلی بهتر کار کردیم و توانستیم چند بار دروازه این تیم را تهدید کنیم. اصلا حقمان نبود که در همان اوایل نیمه دوم گل بخوریم. به نظرم گل تیم ملی ترکیه خیلی الکی بود. همین بازی تجربهای میشود تا در جامجهانی خیلی بیشتر حواسمان را جمع کنیم که مبادا گل بخوریم.

وضعیت خط حمله تیمملی چطور است؟

ما در خط حمله رقابت خیلی خوبی داریم. واقعا فرقی ندارد چه کسی در ترکیب تیمملی قرار میگیرد. همه دوست داریم فقط تیمملی موفق باشد.

فکر میکنی در روسیه بتوانی گل بزنی؟ تو زننده تنها گل ما در برزیل بودی.

خدا میداند. قطعا دوست دارم در جامجهانی گل بزنم. این افتخار خیلی بزرگی است ولی دوست ندارم گل بزنم و تیمملی ببازد. در بازی بوسنی این اتفاق افتاد. خیلی مسابقه تلخی بود. ما روی غافلگیری گل خوردیم. میتوانستیم همان نیمه اول دو گل به بوسنی بزنیم ولی شانس از ابتدای بازی با ما یار نبود. توپهای آنها راحت گل میشد ولی توپهای ما نه.

مائده محقق

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها