یک روزنامه آمریکایی گزارش کرد که اقدامات ضدایرانی دولت ترامپ برای تغییر حکومت ایران در داخل این کشور نتیجه عکس خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۴۵۵۶۳
طرح های ترامپ برای تغییر حکومت ایران نتیجه عکس می‌دهد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» طی یادداشتی به قلم «مایکل مک فال» دستیار «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در شورای امنیت ملی و سفیر سابق آمریکا در روسیه و «عباس میلانی» به خروج اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از برجام و تعیین 12 شرط «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا برای مذاکره مجدد با ایران اشاره کرد و نوشت که این تصمیم ترامپ توجهات در داخل ایران را به سوی آمریکا جلب کرده است.

واشنگتن‌پست در این گزارش استدلال کرده است که طرح‌های ترامپ برای تغییر رژیم در داخل ایران، نتیجه عکس به همراه دارد.

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

کارشکنی‌های آمریکا در اجرای برجام از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا شدت گرفت. او در اقدامی که نقض صریح بندهای توافق هسته‌ای با ایران محسوب می‌شود، بارها تهدید کرد کشورش را از توافق خارج خواهد کرد و یا درباره تجارت با ایران به کشورهای اروپایی هشدار داد.

ترامپ سرانجام روز سه‌شنبه ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.

این گزارش توضیح داد، این اقدامات مقامات آمریکایی، شواهد جدیدی برای استدلال‌های مقامات ایرانی ارائه داده است مبنی بر آنکه آمریکا به دنبال فقیر کردن مردم ایران است.

بنا بر گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، مخالفان توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در داخل ایران هم‌اکنون با صدای بلند می‌گویند که در خصوص تمام آنچه که درباره فریبکاری آمریکایی‌ها می‌گفتند، حق داشتند.

واشنگتن‌پست ادامه داد که این اقدامات ترامپ و دولت وی موجب شده است که جایگاه دولت ایران در جامعه بین‌الملل یک جایگاه خوب باشد و در عین حال واشنگتن منزوی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها