دیدار هرساله دانشجویان با رهبر انقلاب که در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، یکی از آن دسته جلسه‌های مهم کشور است که به تعبیر رهبری، در عین دلنشینی و صمیمیت، پر از محتوا و نکات راهبردی است.
کد خبر: ۱۱۴۵۲۳۱
موهبت دست به نقد

در این نشست چند ساعته، دانشجویان از زوایای مختلف مسائل کشور را به صریح‌ترین و صادقانه‌ترین شکل نقد می‌کنند و رهبر انقلاب نیز با گشاده‌رویی از آنان استقبال می‌کنند.

دانشجویان سعی کرده‌اند از فرصت پیش آمده استفاده کرده سفره دل‌شان را باز کنند؛ حالا چه جایی بهتر از جلسه صمیمی با عالی‌ترین مقام کشور. مروری بر محتوای دیدارهای چندساله اخیر نشان می‌دهد که «نقد به رسانه ملی» یکی از سرفصل‌های این دیدار بوده است. دانشجویان با دیدگاه‌های مختلف نقدهایی را به عملکرد رسانه‌ ملی وارد می‌کنند؛ از بی‌عدالتی رسانه‌ای و نادیده گرفتن بخش‌های بزرگی از جامعه گرفته تا انفعال در برابر دولت. از آن طرف هم صداوسیما به سیاسی‌کاری و نادیده گرفتن خدمات دولت متهم می‌شود.

اما رهبر انقلاب در رابطه با نقدهای مطرح شده به صداوسیما، دو نکته اساسی بیان کردند؛ اول این‌که مسئولیت اقدامات و عملکرد صداوسیما با مدیران و نیروهای آن است و آنها باید پاسخگوی نقدهای مردم، دانشجویان و رهبری باشند. دوم راه‌حل مهم برطرف شدن مشکلات که به تعبیر رهبر انقلاب، به‌کارگیری جوانان مومن و انقلابی و متخصص در رسانه ملی است.

این نکته اساسی در بیان رهبر ی کلید راهگشای مسائل و چالش‌های سازمان صداوسیماست. مساله‌ای که در سال‌های اخیر بشدت در دستور کار مدیران صداوسیما قرار گرفته و نتایج و برکات این حضور نشاط‌آفرین را در همین مدت کوتاه شاهد بوده‌ایم. نکته مهم دیگر لزوم نزدیک شدن جریان دانشجویی مومن و متخصص به رسانه ملی و مشارکت در تولید و برنامه‌سازی و حتی نظارت و ارزیابی است.

جا دارد مسئولان رسانه ملی که در مدت اخیر نشان داده‌اند جرات و جسارت میدان دادن به نیروهای جوان را در تراز قابل‌قبولی داشته و این آرزوی دیرین را محقق کرده‌اند، شرایطی را برای ارتباط موثرتر با بدنه و لایه‌های جریان‌ساز دانشجویی فراهم کنند تا ان‌شاءا... در آینده نزدیک شاهد فعالیت موثر و جدی همین منتقدان وضع فعلی صداوسیما در رسانه ملی باشیم.

مهدی عرفاتی - سردبیر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها