با پیمان فخری، سرمربی موفق شمشیربازی

حس خوب قرار گرفتن ایران در جمع غول‌های جهان

چهارمی در رنکینگ جهانی بی شک مهم‌ترین اتفاق شمشیربازی ایران است. اتفاقی که همین هفته قبل افتاد و به سینه تاریخ ورزش ایران سنجاق شد. رفته رفته رویاها به حقیقت تبدیل می‌شود، مثل طلای قهرمانی جهان و طلای بازی‌های آسیایی. به همین بهانه با پیمان فخری، سرمربی تیم ملی حرف زدیم.
کد خبر: ۱۱۴۵۱۹۵

او ابتدا درباره این صعود تاریخی گفت: «خدا را شکر میدانستم این اتفاق میافتد. تیمم مسابقات خوبی داشت و امتیازات مهمی هم گرفت. در واقع میدانستم اگر در جام جهانی مادرید روسیه سوم شود، ما جایش را در رنکینگ جهانی میگیریم. همان اتفاق افتاد و با لغزش روسیه ما تیم چهارم رنکینگ جهانی شدیم. اتفاق بزرگی افتاد که بین غولهای دنیا قرار بگیریم. اتفاقی ارزشمند که آن را براحتی از دست نمیدهیم.»

فخری این را گفت و ادامه داد: «هدف اصلی ما مسابقات بعدی است. به خاطر همین بچهها با شرایط بدنسازی به جام جهانی مادرید رفتند. در واقع امتیازات این مسابقت را نمیخواستیم، چرا که امتیاز چهار مسابقه در رنکینگ حساب میشود. ما هم امتیاز آنها را داشتیم. اما این مسابقه تنها به خاطر امتیاز انفرادی شمشیربازان مهم بود. مجتبی عابدینی باید برای رنکینگش امتیاز میگرفت که 8امتیاز گرفت.»

فخری با بیان اینکه کسب این افتخار در آینده به درد ایران میخورد ادامه داد: «درواقع چهارمی جهان دوماه دیگر در قهرمانی جهان در کشور چین به کار ما میآید. چرا که در جدول 8 تایی به تیمهای بزرگ نخوریم. حتی برای صعود به جدول 4 تایی. شاید به تیمهای روسیه و آمریکا بخوریم که آنها هم تیمهای کوچکی نیستند. اما بهتر است به کره و ایتالیا نخوریم. کره در چهار ورلد کاپ قبلی طلا گرفته و ایتالیا سه بار فینالیست شده که یک بار هم مقابل ما بود.»

فخری در پایان با بیان اینکه کار اصلی تیم ملی از قهرمانی آسیا شروع می شود ،گفت: «ما تا حالا طبق برنامه پیش رفتهایم و این رقابتها هم برای بچهها حکم تدارکاتی را داشته است. تازه برنامه اصلی ما هم از یکشنبه شروع میشود.

چرا که رویای من قهرمانی جهان و بازیهای آسیایی است. هرچند بازیهای آسیایی امتیازش در رنکینگ به حساب نمیآید، اما قهرمانی آسیا محاسبه میشود

سرمربی موفق شمشیربازی در مورد پیشبینیاش از موفقیتهای آتی این تیم گفت: «من هیچوقت پیشبینی نمیکنم، اما بهترین نتیجه را گرفتهایم. حالا هم پیشبینی نمیکنم که چه اتفاقی در مسابقات آسیایی و جهانی خواهد افتاد. چرا که ورزش و کسب افتخارات حد و مرز ندارد.

اما شک نکنید بهتر از دفعه قبل نتیجه میگیریم. ما مدال نقره بازیهای آسیایی را داریم و امیدوارم این بار تعداد مدالها و جایگاهمان بهتر شود.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها