5 پیشنهاد کاربردی برای خوش‌پوشی

کمد تکانی

خوش پوشی فقط به خریدن لباس‌های هماهنگ و مارک‌دار و ... نیست، بسیاری از کسانی که در نظر ما خوش‌پوش و بی‌نقص به نظر می‌رسند مهم‌ترین هنرشان این است که از داشته‌هایشان بدرستی استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۴۴۳۱۵

تجربه شخصی من در گفتوگو با کارشناسان مد و لباس ثابت کرده است که اغلب آنها معتقدند نخستین قدم خوشپوشی داشتن یک کمد آراسته و مرتب است، شما اگر چندین دست لباس هم بخرید اما آنها را به شکل منظم و مرتب نگه ندارید هرگز نمیتوانید در چشم دیگران به عنوان یک فرد خوشپوش شناخته شوید از یک کمد شلوغ و درهم نمیتوان هیچ انتظاری داشت.

امروز میخواهیم به شما چند راهکار بسیار کاربردی معرفی کنیم که یک کمد پر از لباسهای سالم، تمیز و کارآمد داشته باشید کمدی که نخستین قدم شما برای رسیدن به ظاهری آراسته است.

بعد از خواندن این مطلب دلتان را به دریا بزنید تا یک خداحافظی جانانه با بیمصرفهایی داشته باشید که حسابی جلوی چشم شما را گرفتهاند.

1ـ تغییرسایزدادهها: یکی از مهمترین آفتهای پوشاک آب رفتن است که همه ما آن را تجربه کرده ایم، از زیرپیراهن بگیریم تا شلوار خانگی و ... اگر قواره لباس محبوبتان با یک یا چندبار شستوشو کوچک شده است و البته گاهی هم ممکن است خودتان قدری افزایش سایز داشته اید، فعلا چارهای جز بخشیدن و رها کردن این دست لباسها ندارید.

2ـ لکلکیها: هرچقدر هم که تولیدکنندگان انواع مایعها و پودرهای شستشو در تبلیغاتشان تعریف کنند باز هم رد برخی لکهها مانند چربی، جوهر خودکار و ... از روی لباسهای بخصوص روشن پاک نخواهد شد و تا کردن و به چوب رختی آویزان کردن آنها هم جزء اشغال جا و تنگ کردن فضای کمدتان فایدهای ندارد با حذف همه لباسهای لکه دار یک بار برای همیشه خیال خودتان را راحت کنید.

3ـ تعمیر ناپذیرها: قطعا هیچ آدم عاقلی با یک شکاف و پارگی کوچک نباید لباسش را دور بیاندازد، اما برخی آسیبها به لباس، دیگر قابل جبران نیست؛ هنگامی که از تعمیرناپذیر بودن
لباس تان مطمئن شدید دیگر آن را داخل کمد قرار ندهید جا را باز کنید برای بقیه لباسها که در فضایی بهتر بتوانند خودشان را به شما نشان دهند.

4ـ از مد افتادهها: همه ما بالاخره خوب یا بد گاهی براساس موجهای زیبایی که در پوشاک به وجود میآید لباس، کفش، کلاه و یا هر نوع وسیله پوششی دیگری را ممکن است بخریم و البته خیلی زود هم با از مد افتادن آن پشیمان میشویم، پیشنهاد اول ما این است که کلا خیلی در خرید لباس به فکر مد روز و ... نباشید و اگر هم به هر دلیلی این اتفاق افتاد و آن نوع پوشش از مد خارج شد نگه داشتن آن در گوشه کمد هیچ فایدهای ندارد، از اشتباهتان درس بگیرید و سعی کنید آن را تکرار نکنید، حالا وقت خداحافظی است!

5ـ کجایی جوانی!: بالاخره عمر میگذرد، ریشها و موها کم کم سفید میشوند و در این هستند لباسهایی که تولیدکنندگان برای آنها سنگ تمام گذاشتند، همچنان سالم هستند، تمیز و حتی گرانقیمت! اما خب خیلی از آنها با حال و هوای سالهایی که خریداری شده اند همخوانی ندارند و با گذشت چند سال از داشتنشان روی تن ما به همان اندازه قبل مناسب و برازنده نیستند. اگر برای دل کندن از این جور لباس تردید دارید بهتر است از راهنمایی نزدیکانتان استفاده کنید. آنها حتما مناسب بودن یا نبودن لباسهایتان را با در نظر گرفتن سایز، ظاهر و شرایط امروزتان بهتر از شما میبینند.

محبوبه جعفری – کارشناس مد و لباس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها