نکات طلایی که مدیران هر استارت‌آپی باید بدانند

5 فرمول مدیریت شرکت‌های نوپا

این روزها تب راه‌اندازی کسب‌وکارهای استارت‌آپی حسابی گرفته و ممکن است شما هم ایده‌ای داشته باشید که بخواهید در این حوزه رویش سرمایه‌گذاری کنید. با این حال خوب است جوگیر نشوید و همین ابتدا توجه داشته باشید بازگشت دوباره پول و سرمایه‌ای که برای شروع و راه‌اندازی کسب‌وکار هزینه می‌کنید کار آسانی نیست. اگر تصمیم دارید خودتان به تنهایی استارت‌آپی را راه‌اندازی کنید، حتماً به پنج نکته‌ای که در ادامه می‌خوانید برای رسیدن به اهداف خود توجه کنید.
کد خبر: ۱۱۴۴۳۰۱
5 فرمول مدیریت شرکت‌های نوپا

از چیدمان فضای مشترک برای محیط کاری استفاده کنید

بیشتر صاحبان استارتآپها روی مواردی تمرکز میکنند که شاید در شروع کسبوکار اهمیت چندانی نداشته باشند. دفتر کار شیک و خیلی بهروز و میزهای کنفرانس بزرگ شاید خیلی جذاب باشند، اما در حقیقت هزینههای غیر ضروری و زیادی در شروع کار محسوب میشوند. پولی که صرف این امکانات باید بشود میتواند برای مثال صرف جذب مشتری بیشتر و بازاریابی شود. برای این که بتوانید هزینههای این چنینی را در شروع کار کاهش دهید، میتوانید چیدمان دفتر کار خود را به جای آرایش قدیمی محیطهای کاری که شامل اتاقهای بزرگ و مجزا بود به صورت فضای مشترک طراحی کنید. در این حالت میتوانید بیشترین میزان بهرهوری را از فضایی ببرید که برای کسبوکار خود در اختیار دارید تا علاوه بر کاهش هزینههای مالی، از مزایای دیگر آن نیز بهرهمند شوید.

طراحی محیط کار به صورت فضای کاری مشترک این امکان را به شما میدهد تا بدون دغدغه بلندمدت هزینههای گزاف اجاره دفترکار بزرگ و تجهیزات گرانقیمت، تمام ذهن و انرژی خود را روی پیشبرد اهداف خود متمرکز کنید.

بهتر است این نکته را حتی اگر از قدرت مالی خیلی بالایی برخوردار هستید نیز رعایت کنید. زیرا استفاده از این نوع فضای کاری، چابکی سیستم را نیز افزایش خواهد داد و در شروع فعالیت مخارج حاشیهای و غیرضروری را بشدت کاهش میدهد.

سعی کنید از وامها برای پرداختهای خود استفاده نکنید

استفاده از وامهای اعتباری به عنوان سرمایه کسبوکار روش مناسبی نیست، مگر این که حواستان باشد سر هر ماه بدهیهای خود را پرداخت کنید و آن را بیشتر به تعویق نیندازید. البته حتی در این حالت نیز بهتر است برای هزینههای کسبوکارتان روی وامها حساب نکنید. زمانی که در کار خود دچار مشکلات مالی میشوید، راحتترین کار شاید استفاده از وام به نظر بیاید، اما خیلی زود اقساط وامها روی هم جمع شده و مشکلات شما افزایش پیدا خواهد کرد. علاوه بر آن اعتبار و برنامهریزیهای مالی شما نیز با مشکل روبهرو خواهد شد.

مهمترین ویژگی کسبوکاری که خودتان راهاندازی میکنید این است که تمام مالکیت مجموعه به خودتان تعلق خواهد داشت. بنابراین با توجه به این که نمیتوانید میزان سرمایه خود را افزایش بدهید بهتر است تا جایی که میتوانید بدهی ایجاد نکنید. استفاده از وام، سریعترین راه افتادن به چاهی خواهد بود که ممکن است برای خارج شدن از آن نیاز به سرمایهگذاری افراد دیگر پیدا کنید تا بتوانید از شر بدهیهای خود خلاص شوید. پس اگر میخواهید مالکیت مجموعه خود را با کسی تقسیم نکنید سعی کنید خیلی سراغ وام نروید.

اگر الان نیز بدهیهای اعتباری زیادی دارید، سعی کنید در سریعترین زمان ممکن آنها را پرداخت کنید. زمانی که از زیر فشار بدهیهای خود خارج شوید، عملکرد خیلی بهتر و ذهن آزادتری برای تصمیمگیریها خواهید داشت.

یاد بگیرید چطور توجه مردم را به محصول خود جلب کنید

در حال حاضر شرکتهای تبلیغاتی زیادی وجود دارند که میتوانند میزان در معرض دید بودن استارتآپ شما را افزایش دهند؛ به شرطی که بتوانید بودجه ماهانه قابل توجهی را برای این موضوع در نظر بگیرید. اگر بخواهید آستینهای خود را بالا بزنید و کاری انجام بدهید، راههای زیادی برای انتشار اخبار مرتبط با کسبوکار شما وجود دارد. سعی کنید از طریق بسترهای اینترنتی رایگانی که در دسترس است امکان ارتباط با مجموعه خود را آسان کنید و زمان کافی برای پاسخ به سوالهای روزانه افراد اختصاص دهید.

زمانی که بودجه کافی برای پرداخت به شرکتهای تبلیغاتی ندارید باید خودتان دست به کار شوید. سعی کنید علاوه بر حساب کردن روی شبکه کاری و ارتباطی که تاکنون برای خود ایجاد کردهاید به فکر ارتباطات جدید هم باشید. معمولا تنها دلیلی که افراد از امکانات تبلیغاتی رایگان استفاده نمیکنند ترس از مورد اقبال قرار نگرفتن است.

به جای نگرانی بهتر است از تمام امکانات خود به بهترین شکل بهره ببرید و خود را بیشتر در معرض دید عموم، بویژه خبرنگاران قرار دهید تا برای گزارشهای خود سراغ شما بیایند.

استفاده از راههای ارتباطی جدید مانند استفاده از شبکههای اجتماعی گوناگون، امکان بزرگ کردن شبکههای ارتباطی افراد و دیده شدن برندهای جدید را افزایش داده است.

هزینههای خود را با دقت ارزیابی کنید

زمانی که تمام پول و سرمایه خود را یکباره وارد کسبوکار میکنید به دلیل این که میزان پولی که در ابتدای کار در اختیار دارید زیاد است، ممکن است هزینههای غیرضروری و فکر نشده زیادی داشته باشید. اگر بدون هیچ ملاحظهای آزادانه پولهای خود را خرج کنید، به محض این که رونق کسبوکارتان کمی افت کند یا با چالشی روبهرو شوید، با مشکل مواجه خواهید شد. کلید موفقیت، داشتن رفتار مسئولانه در برابر مخارج کسبوکار است.

معمولا افراد زمانی که کسبوکارشان به سودآوری میرسد چون حس میکنند اوضاع مالی خوبی دارند، ممکن است بیمحابا پول خرج کنند و اصلا مخارج خود را به صورت دقیق ارزیابی نکنند. هیچوقت از حسابرسی مالی مجموعه خود ساده نگذرید؛ شاید پولی که صرف موارد غیر ضروری شده است بتواند گرهای از مشکلات کسبوکارتان باز کند که شما از آن غافل شدهاید. زمانی که شما به طور مداوم حواستان به پرداختهایتان باشد ناخودآگاه به بینش لازم برای نجات کسبوکار خود دست
پیدا میکنید. خود راهاندازی یکی از ارزشمندترین مراحلی است که صاحب یک کسبوکار تجربه میکند. وقتی تک تک هزینهها موشکافانه بررسی شوند، فرد قادر خواهد بود به صورت خلاقانهای راهی غیر معمول برای حل مشکلات پیچیده پیدا کند و چنین عملکردی باعث میشود عادتهای استوار و محکم ذهنی که برای راهاندازی شرکتی موفق مورد نیاز است، در ذهن فرد شکل بگیرد.

سرمایهگذاری خطرپذیر وام بلاعوض نیست

شرکتهای سرمایهگذار خطرپذیر (venture capital)، شرکتهای قدرتمندی از لحاظ منابع مالی هستند که بهدنبال ایدههای جدید یا شرکتهای نوپاییاند که به نظر میرسد ویژگی خاصی دارند و در آینده بسیار سودآور خواهند بود. این شرکتها با تأمین کمبود منابع مالی شرکتهای نوپا از سهامداران آنها میشوند و از این طریق به سودآوری میرسند. اگرچه عدم توانایی تأمین هزینهها از عمدهترین دلایل شکست کسبوکارهای نوپاست، همیشه به خاطر داشته باشید که در سرمایهگذاری خطرپذیر نیز وام بلاعوض به شما نمیدهند. بسیاری از کارآفرینان باهوش نیز وقتی با بودجهای که میتوانند از طریق سرمایهگذاری خطرپذیر به کسبوکار خود وارد کنند روبهرو میشوند، ناخودآگاه عواقب آن را فراموش میکنند. درآمد کسبوکار هیچوقت نشانه سودآوری نیست. در حقیقت با کمکردن مخارج از درآمد میزان سودآوری مشخص میشود. اما وقتی از سرمایهگذاری خطرپذیر استفاده میکنید باید بتوانید سود مورد توافق از درآمد را به شرکت سرمایهگذار پرداخت کنید؛ حتی اگر به سودآوری حقیقی نرسیده باشد. به همین دلیل اگرچه خود راهاندازی ممکن است شیب نمودار رشد کسبوکار را کاهش دهد، اما در طولانی مدت معمولا به شرایط اقتصادی بهتری منتهی میشود.

منبع:Entrepreneur

عسل اخویان طهرانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها