بیماری پارکینسون، یک بیماری عصبی است که به دلیل نقص در نوروترانسمیتر دوپامین در مغز ایجاد می‌شود. سلول‌های بنیادی جنینی نیز سلول‌هایی با پتانسیل بالا هستند که تقریبا هر سلول و بافتی از بدن را می‌توانند تولید کنند و از بلاستوسیت جداسازی می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۷۸

به گزارش جامجم و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول بنیادی، این مطالعه که به سرپرستی دکتر تاکاهاشی در دانشگاه کیوتو صورت گرفته است، برای اولین بار اثر بخش بودن این سلول درمانی در پریماتها را نشان داده است.

بر اساس اعلام این تیم تحقیقاتی، بعد از پیوند سلولهای عصبی مشتق از سلولهای بنیادی جنینی به این میمون ها، آنهایی که قادر به حرکت نبودند علائم بهبودی را نشان داده و توانستهاند بدون نیاز به کمک راه بروند. در تمایز این سلولهای بنیادی جنینی به نورونهای دوپامینرژیک، تاکاهاشی و همکارانش تودههای سلولی را تولید کردند که ۳۵ درصد آنها قادر به تولید دوپامین بودند. این نورونها به چهار میمون خرچنگ خوار مدل شده برای پارکینسون پیوند زده شده و این میمونها یک سال تحت نظر بودند. شش ماه بعد این میمونها هیچ گونه لرزشی نداشتند و علائم بیماری در آنها تقریبا به طور کامل از بین رفت.این در حالی بود که قابلیت حرکتی این میمونها به میزان قابل ملاحظهای بهبود یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها