مدیر نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای می‌گوید اگر خانواده‌ها بازی‌های رایانه‌ای را تهیه کنند که از نظر محتوایی و رده سنی مناسب ارزیابی نشده باشند در دراز مدت محتوای آسیب‌رسان بازی‌ها به ذهن و روان فرزندان آنها نفوذ خواهد کرد.رضا احمدی بازی‌های رایانه‌ای را به عنوان مهم‌ترین بخش فضای مجازی که کودکان و نوجوانان درگیر آن هستند، ارزیابی می‌کند و می‌گوید استفاده صحیح از این ابزار به آموزش نیاز دارد و در جامعه ما خیلی کم مورد بحث و چالش قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۴۳۲۸۱

به گفته او در پژوهشهای انجام شده در ایران میانگین سن بازیکنان حوزه بازیهای رایانهای در کشور ما به 21 سال میرسد این در حالی است که در کشور آمریکا میانگین سن بازیکنان حوزه بازیهای رایانهای 36 سال است.

این آمار نشان میدهد در کشورهای غربی خانوادهها خیلی بیشتر درگیر این مسائل هستند و تعامل بیشتری با فرزندان خود در حوزه بازیها دارند. در ایران خانوادهها بازی را صرفا ابزاری برای سرگرم کردن فرزندان خود تلقی میکنند.

به گفته مدیر نظام ردهبندی سنی بازیهای رایانهای اگر خانوادهها بازیهای رایانهای فرزندان خود را به درستی خریداری نکنند و بازیهایی را تهیه کنند که از نظر محتوایی و رده سنی مناسب ارزیابی نشده باشند در دراز مدت محتوای آسیبرسان در بازیها به ذهن و روان فرزند نفوذ خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها