سالهاست که از زمان شکل گیری برند لکسوس میگذرد و این شرکت توانسته در طول سال های گذشته جایگاه خود را در بازار جهانی تثبیت کند.
کد خبر: ۱۱۴۲۵۸۱
مروری بر مشخصات و ویژگی های  لکسوس لکسوس LX570

این شرکت پس از سال 2005 به صورت مستقل اقدام به عرضه خودروهای لوکس با تکنولوژی تویوتا نمود و در واقع برند لوکس تویوتاست که اکنون به یکی از بزرگترین برندهای جهان تبدیل شده و یکی از 10 برند بین المللی ژاپن است. لکسوس برندی است که به زیبایی و کیفیت بالا معروف است و این موضوعی است که در اکثر محصولات این شرکت موج میزند.

اکثر خودروهای تولیدی این برند از پلتفرم مشترک با تویوتا استفاده میکنند که با توجه به ماهیت شرکت طبیعی به نظر میرسد و این موضوعی است که در اولین مواجهه با لکسوس LX570 متوجه آن خواهید شد. لکسوس LX570 را باید به نوعی همزاد لندکروز دانست زیرا از پلتفرم مشترکی با لندکروز بهره میبرد. لکسوس LX570 ترکیبی از یک سدان لوکس و یک شاسی‌بلند با قابلیت‌های آفرود بالا است.

تولید لکسوس LX570 از سال 1996 آغاز و تا به امروز ادامه داشته است و مدل 2013 آن سومین نسل این خودروست که تغییراتی را در طراحی تجربه کرده است. در فیس لیفت 2012 لکسوس LX570 که منجر به تولید مدل 2013 آن شده است بارزترین مشخصه را باید در نمای جلوی خودرو جستجو کرد، جایی که چراغها هماهنگی خوبی با طراحی جلوی لکسوس LX570 دارند و باید گفت ردپای طراحی لکسوس در آن مشهود است. در نمای عقب نیز لکسوس تلاش کرده تا با استفاده از ال ای دی در چراغهای عقب ماهیت لوکس به خودرو بدهد. اما همچنان نتوانسته ماهیت لندکروز را از این خودرو بگیرد.



در بخش کابین استفاده ار چرم روشن فضای متفاوتی به لکسوس LX570 داده و در تمام تیپ ها تجهیزات متعددی روی خودرو نصب شده تا ماهیت لوکس بودن لکسوس LX570 در فضای داخلی نیز مشهودتر شود. لکسوس LX570 امکاناتی نظیر تهویه مطبوع چهارنقطه‌ای، سیستم صوتی با 19 بلندگو، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 14 جهت، تهویه صندلی‌های جلو، غربیلک فرمان گرم‌شونده و گرم‌کن صندلی‌های ردیف اول و دوم در کابین برای سرنشینان فراهم کرده که بسیار مطلوب و در حد خودروهای روز است.

استفاده از انبوهی از کلیدهای کنترلی در زیر و اطراف مانیتور واقع در قسمت وسط سینه خودرو یکی دیگر از ویژگی های لکسوس است که در لکسوس LX570 نیز ملاحظه میشود. استفاده از ردیف سوم صندلی سوی دیگر مزیت های کابین است که گویای فضای بالای کابین است.

قلب تپنده لکسوس LX570 یک موتور V8 5700 سی سی است که با دو توربوَشاژر تجهیز شده و در کمتر از 8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر میرساند. میزان مصرف لکسوس LX570 با توجه به حجم آن نسبتا بالاست بطوریکه در مسیرهای شهری 23 لیتر و اتوبان 15 لیتر گزارش میشود. این موتور به یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک متصل شده و وظیفه انتقال نیرو به چرخها را بر عهده دارد. وجود سیستم ضدلغزش و همچنین قفل ‌کننده دیفرانسیل در انتقال هرچه بهتر این نیرو و گشتاور سهم بالایی دارد.

لیست تجهیزات و امکانات به کار گرفته شده روی لکسوس LX570 بسیار بلند است که بخشی از آنها عبارت است از:

انتقال نیرو به 4 چرخ به وسیله دیفرانسیل TORSEN ، گیربکس 6 سرعته خودکار ECT ، سیستم کمکی در سربالایی HAC ، سیستم کنترلی Crawl Control ، آلایندگی بسیار پایین ، سیستم Safety Connect برای تماس در هنگام اورژانس ، تکنولوژی Smart Stop ، پشت سری های فعال شونده ، سنسور باران ، روکش چرمی صندلی ها ، یخچال کوچک در کنسول جلو ، تزیین چوبی ، صندلی های تاشو در ردیف دوم و سوم ، 4 سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو و عقب ، رینگ های 20 اینچی، سیستم AFS برای چرخش چراغ ها در هنگام پیچ ، چراغ LED در هنگام روز ، سیستم Smart Access برای استفاده از خودرو بدون کلید ، دوربین جلو، عقب و جانبی ، سنسور پارک در جلو و عقب ، دوربین عقب ، رادار ، کروز کنترل ، دکمه استارت موتور ، حافظه تنظیم صندلی ، سانروف ، آینه الکتروکرومیک ، تنظیم صندلی راننده در 14 جهت ، گرمکن صندلی های جلو ، پاک کن چراغ های جلو ، نشان دهنده باد لاستیک ها ، جعبه کمک های اولیه ، سیستم های AVS، X،AHC، VGRS.



لکسوس LX570 از نظر ایمنی در سطح بالایی قرار دارد به طوریکه به لطف استفاده از 10 عدد کیسه‌هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز کمکی و سیستم پیشگیری از تصادف توانسته 5 ستاره از موسسه EURO NCAP دریافت کند.

در نهایت باید گفت که لکسوس LX570، مناسب مصارف شهری نیست اما از آن دسته از خودروهایی است که برای مسافرت‏های طولانی، خانوادگی و عبور از مسیرهای ناهموار مناسب است. قیمت لکسوس LX570 در بازار ایران غیرواقعی و متفاوت از بازار جهانی است که تصمیم گیری در خصوص خرید آن را سخت می کند. فرای قیمت لکسوس شاسی بلند LX570 این خودرو در حال حاضر لوکس ترین اس یو وی فول سایز بازار ایران می باشد و در کنار خود پورشه کاین توربو و ب ام و ایکس 5 را به عنوان رقیب نزدیک خود دارد.

با توجه به قیمتگذاری غیرواقعی این خودرو در سایتهای آگهی خودرو کافی است برای اطلاع از قیمت واقعی این خودرو به سایت همراه مکانیک به عنوان مرجع قیمتگذاری خودرو دست دوم مراجعه نمائید. نرم افزار محاسبه قیمت در آدرس www.hamrah-mechanic.com/carprice/ در دسترس عموم قرار دارد. در این نرم افزار قیمت تمامی خودروهای موجود در ایران به تفکیک سالهای مختلف موجود است. همچنین کاربران قادر هستند با تعیین شرایط بدنه، کارکرد و بیمه خودرو میزان اثر این فاکتورها بر قیمت خودرو را محاسبه نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها