دوربین گوشی هوشمند همیشه یکی از اصلی‌ترین شاخص‌ها برای انتخاب است، اما بیشتر ما بررسی گوشی را در نگاه کردن به حسگر عکاسی و مگاپیکسل‌های آن خلاصه می‌کنیم، در صورتی که اگر دنبال ابزاری برای فیلمبرداری باکیفیت هستید، مگاپیکسل به تنهایی کمکی به شما نخواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۴۲۵۷۶

درواقع اگر از دوربین گوشی هوشمند انتظار یک فیلمبرداری فوقالعاده دارید باید مسائل دیگری مانند رزولوشن و سرعت فریم بر ثانیه دوربین را در نیز نظر بگیرید. در این شماره سراغ گوشیهایی رفتهایم که علاوه بر عکاسی، قابلیت فیلمبرداری خیلی خوبی نیز در اختیار کاربرانشان قرار میدهند. البته این نکته را در نظر بگیرید که گوشیهایی مانند آیفون اپل و سری گلکسیاس و نوت سامسونگ بالاتر از سه گزینه موجود در این مقایسه قرار میگیرند.

راند اول

بگذارید کار را از هوآوی مدل Mate 10 Pro BLA-L29 شروع کنیم. گوشی هوشمندی که با یک دوربین دوگانه کار را برای رقبایش حسابی سخت کرده است. در پشت دستگاه یک حسگر 20 مگاپیکسلی در کنار یک حسگر 12 مگاپیکسل قرار گرفته است. علاوه براین دستگاه دارای دریچه دیافراگم f/1.6 است تا عکاسی در شب با آن بسیار راحت باشد. لنزهای دوربین نیز ساخت شرکت Leica است تا خیالتان بیشتر از قبل راحت شود. اما در مورد فیلمبرداری باید گفت که این گوشی با کیفیت UHD و رزولوشن 2160 در 3840 با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری میکند؛ یعنی نزدیک به 4k. دوربین جلوی دستگاه نیز هشت مگاپیکسل است و توانایی فیلمبرداری فول HD را دارد. در مورد مشخصات اصلی گوشی باید گفت که این دستگاه از یک پردازنده Hisilicon Kirin 970، شش گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره میبرد. صفحهنمایش دستگاه شش اینچ بوده و از آخرین نسخه اندروید یعنی 8 استفاده میکند.

راند دوم

نوبت به گوشی الجی V30 plus میرسد. گوشی الجی که به نوعی از پرچمداران این شرکت هم به حساب میآید، یک دوربین قدرتمند را برای کاربرانش قرار داده است.

این دستگاه دارای دو دوربین در پشت گوشی با حسگرهای 16 مگاپیکسل به علاوه 13مگاپیکسل است. شما میتوانید با این دستگاه مانند گوشی هوآوی با رزولوشن 2160 در 3840 و سرعت
30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنید، اما نکته جالب در مورد گوشی الجی این است که با کاهش رزولوشن میتوانید سرعت فریم بر ثانیه را تا 60 و 120 افزایش دهید و تصاویر آهسته فوقالعادهای ثبت کنید. دوربین جلویی دستگاه دارای حسگر با رزولوشن پنج مگاپیکسل است و چندان به درد فیلمبرداری نمیخورد. پردازنده این دستگاه یک تراشه Snapdragon 835 است و در کنار آن چهار گیگابایت رم و 128گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفته است.

راند آخر

و اما محصول سوم یعنی نوکیا 8 سیروکو. این دستگاه بالاترین قیمت را در بین سه گوشی هوشمند انتخابی ما دارد و مانند دو دستگاه دیگر از دوربین دوگانه استفاده میکند، اما برخلاف انتظار از دیگر رقبای خود ضعیفتر بوده و دو دوربین 12 مگاپیکسل را در کنار هم قرار داده است. جالب اینکه این مساله تاثیری در کیفیت فیلمبرداری دستگاه نداشته و همان رزولوشن 2160 در 3840 و سرعت 30 فریم بر ثانیه را در اختیارتان قرار میدهد. دوربین جلویی دستگاه نیز پنج مگاپیکسلی است که توانایی فیلمبرداری Full HD را در اختیار کاربرانش قرار میدهد. نوکیا در این گوشی از پردازنده Snapdragon 835 استفاده کرده تا از این نظر تفاوتی با الجی نداشته باشد، اما از نظر رم از یکی از رقبا پیشی گرفته و مانند هوآوی از رم شش گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی استفاده میکند.

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها