نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اجرای طرح‌های اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران را در راستای ایجاد اشتغال برای ایثارگران دانست و گفت: افتتاح طرح‌های دامداری و کشاورزی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی کشور انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۲۰۰۸
عزم جدی امور ایثارگران در  اجرای اقتصادی مقاومتی / افتتاح طرح‌های کشاورزی بنیاد برای رونق اشتغال

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایثار، آیین افتتاح پروژه‌های «مزرعه 3 هزار رأسی دام سبک مولد پُرتولید و پرورش شتر» و «پروژه تمام مکانیزه باغ پسته 225 هکتاری با سامانه آبیاری قطره‌ای» روز سه شنبه 25 اردیبهشت ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و جمعی مقامات استانی و محلی در شهرستان ورامین برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی در حاشیه افتتاح این طرح‌های تولیدی و کشاورزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بنیاد برنامه‌هایی برای فعالیت‌های تولیدی در سطح کشور دارد گفت: واحدهای دامداری و کشاورزی که امروز افتتاح شده‌اند به بنیاد شهید و امور ایثارگران اختصاص ندارد، بلکه متعلق به کل کشور هستند. وظیفه همه ما خدمت به مردم و تلاش برای توسعه کشور است و یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در خدمت رسانی به خانواده معظم شاهد و ایثارگر و ایجاد زمینه اشتغال برای فرزندان ایثارگران و ورود به عرصه تولید بوده و افتتاح این پروژه‌ها با این هدف صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که افتتاح طرح‌های دامداری و کشاورزی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی کشور انجام می‌شود گفت: این پروژه‌ها به آحاد جامعه به خصوص خانواده معظم شهدا و ایثارگران تعلق دارد.

وی خدمت رسانی مضاعف به خانواده معظم شهدا و کمک به چرخه اقتصادی کشور را از اهداف سازمان‌های اقتصادی زیر مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد و گفت: این فعالیت‌ها با هدف تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام شده است و توانسته فرصت‌های شغلی پایداری ایجاد و بخشی از مشکلات کشور را حل کند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ایجاد اشتغال برای 85 هزار نفر از ایثارگران در طول 4 سال گذشته گفت: با وجود ایجاد این میزان شغل هنوز هم اشتغال ایثارگران از دغدغه‌های جدی بنیاد محسوب می‌شود. خوشبختانه برنامه‌هایی برای ایجاد اشتغال این عزیزان انجام شده است که امروز شاهد افتتاح دو پروژه در همین راستا بودید که در مجموع 130 نفر در این دو مجموعه به صورت مستقیم و 235 نفر نیز به صورت غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند و اکثر مهندسین این مجموعه‌ها از ایثارگران هستند.

معاون رییس جمهور در پایان تاکید کرد: با ایجاد صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران نیز امکان اشتغال حدود 6 هزار و 500 نفر در سال گذشته فراهم شده است.

مهندس محمود حجتی وزیر جهاد و کشاورزی نیز در این مراسم گفت: این پروژه در ارتباط با بخش کشاورزی است که مجریان این طرح با خلاقیت و نواوری دست بر روی حلقه‌های مفقوده‌ای که در تولید وجود دارد گذاشته‌اند. این طرح‌ها آینده کشور را بیمه می‌کند و به معنای واقعی کلمه، پروژه 3 هزار راسی دام سبک مولد تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: همه بخش‌های این پروژه دارای نوآوری است، البته شاید از لحاظ پرورش شتر نوآوری نداشته باشد اما این بخش جز بخش‌های فراموش شده کشاورزی و دامپروری کشور محسوب می‌شد که احیا شده است.

وزیر کشاورزی تصریح کرد: برای تهیه چنین طرح‌هایی تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم با همین روحیه مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر بگذاریم. دامداری با توجه به محدودیت مراتع با مشکل جدی رو برو است و باید راهکار جدید و مکانیزه اتخاذ کرد که پرورش دام سبک از این ویژگی‌ها برخوردار است.

گفتنی است پروژه مزرعه 3 هزار رأسی دام سبک مولد پُرتولید و پرورش شتر که از حیث وسعت و تکنولوژی به کار رفته، برترین واحد پرورش دام سبک در سطح ایران است و با سرمایه گذاری بالغ بر 115 میلیارد ریال و اشتغال مستقیم 60 نفر و غیر مستقیم 150 نفر و پیش بینی تولید (بعد از تکمیل ظرفیت) روزانه 15 تن شیز بُز (5 هزار تن در سال) و 6 هزار رأس بَره و بزغاله مولد اصلاح نژادی و 50 نفر شتر در سال، افتتاح شده است.

همچنین پروژه تمام مکانیزه باغ پسته 225 هکتاری مجهز به سامانه آبیاری قطره‌ای با سرمایه گذاری بالغ بر 185 میلیارد ریال و اشتغال مستقیم 70 نفر و غیر مستقیم 75 نفر و پیش‌بینی تولید (بعد از تکمیل ظرفیت) 1350 تن پسته تازه و 500 تن پسته خشک، افتتاح شد.

این پروژه‌ها متعلق به شرکت تولیـدی اجداد سپیـدان کوثر و مجتمع کشت و صنعت اشراق از شرکت‌های تابعه گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر وابسته به سازمان اقتصادی کوثر هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها