امروزه بسیاری از کشورهای جهان نه‌تنها برخی از خیابان‌های خود را به پیاده‌راه‌های گردشگری تبدیل کرده‌اند، بلکه از طریق تهیه بسته تورهای گردشگری برای این پیاده راه‌ها، عملا راهی جدید برای جذب گردشگر و درآمد برای خود دست و پا کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۶۷

پیاده راههای سائوپائولو

سائوپائولو بزرگترین شهر در آمریکای لاتین و سرتاسر نیم کرهجنوبی جهان است و از چند سال پیش این گزینه برای گردشگران فراهم شده که در تورهای پیادهروی در سائوپائولو شرکت کنند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن با شهر آشنا شده و نهایت بهره را از سفر خود ببرند. اولین تور پیاده روی گردشگری در این شهر کار خود را از سال 2012 آغاز کرد. این تورها کاملا رایگان هستند و در مسیرهای مختلف دور تمامی نقاط شهر برگزار میشوند و تمامی تور لیدرهای آن کاملا آموزش دیده هستند و در تمام مدت همه کاملا انگلیسی صحبت خواهند کرد. بهطور مثال تور اصلی، مرکز شهر سابق نام دارد و گردشگران از ایستگاه مترو ماجراجویی خود را آغاز خواهند کرد و سپس توقف بعدی در مرکز تاریخی شهر خواهد بود. این مسیر از میان تمام ساختمانهای مهم این بخش از شهر و دیدنیهای منحصر به فرد آن میگذرد، این تور پیاده روی چهار روز در هرهفته و بهصورت رایگان برگزار میشود و برای شرکت در آن فقط کافی است علاقهمندان سر ساعت خارج از ایستگاه مترو حاضر شوند. این تور یک سال بعد تصمیم گرفت تور جدیدی را به برنامه هفتگی خود اضافه کند و در این مورد از تورهای پیاه روی در سائوپائولو گردشگران را به بازدید از مهمترین خیابان سائوپائولو یعنی خیابان پائولیستا ببرد. در مقایسه با مرکز تاریخی شهر میتوان گفت که خیابان پائولیستا مرکز جدید شهر است و در آن میتوانید جاذبههای دیدنی، ساختمانهای مدرن و مراکز فرهنگی را مشاهده کنید. کسانی که در این گردش شرکت کنند با تمام جزئیات و جاذبههای دیدنی خیابان پائولیستا و همسایگی اطراف آن آشنا خواهند شد که از جمله آنها میتوان به موزه هنرهای سائوپائولو و خانه ژاپنی اشاره کرد. جالب اینکه هر یکشنبه خیابان بسته است و آن را به یکی از بهترین جاذبههای شهر تبدیل میکند. تورهای پیاده گردی دیگری هم در این شهر به فهرست اضافه شدند که علاقهمندان را به بازدید از خانههای جذاب، خیابانهای مملو از درخت، آرایشگاهها و رستورانها و برخی از بهترین هنرهای خیابانی دعوت میکند.

پیادهروی در ساپا

ساپا یک شهر مرزی و مرکز منطقه ساپا در استان لئوسای در شمال کشور ویتنام است و تنوع قومی زیادی دارد. این اقوام بهصورت پراکنده در سراسر درههای ساپا وجود دارند و به تجارت یا فروش محصولات خود که از طریق کشاورزی تولید میکنند مشغول هستند؛ محصولاتی مثل برنج، ذرت، میوهها و صنایعدستی.

مساله گردشگری و جذب توریست در ابتدا چندان مورد توجه این شهر نبود، اما از سال 1990 به بعد گردشگران شروع به آمدن به منطقه کردند و به صورت گروهی به ساپا آمدند. اکنون پیاده روی در ساپا یکی از بزرگترین فعالیتهای توریستی در ویتنام و در رونق اقتصادی کامل است و بهطور عمده هر ساله هزاران گردشگر برای صدها مایل مسیرهای پیادهروی در این منطقه به ساپا سفر و در آنجا و روستاهای اطراف آن گردش میکنند. هدف اصلی مسافران از سفر به ساپا این است که از چشمانداز منحصربهفرد آن لذت ببرند و به تماشای کوه دیدنی و جذاب آن بنشینند. به بازارهای رنگارنگ بروند تپه قبیلهای در این شهر کوهستانی در شمال ویتنام را ببینند و چندین روز را صرف گذراندن در آنجا کنند و از طبیعت آن و پیاده روی در آنجا لذت ببرند. همچنین گردشگران میتوانند از مسیرهای فوق العاده زیبا برای قدم زدن، گردش و دیدن منظرههای آن منطقه لذت ببرند. بهطور کلی مناطق کوهستانی شمال ویتنام و بویژه ناحیه ساپا از بهترین مکانها در سراسر کشور برای پیادهروی است، بنابراین گردشگران علاقهمند به پیادهروی میتوانند با توجه به مهارت و توانایی پیادهروی خود بهترین مسیرهای پیادهروی را که مناسب آنهاست در این منطقه و در این کشور انتخاب کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها